СИЛА ІРРАЦІОНАЛЬНИХ ВІРУВАННЬ

Автор(и)

Ключові слова:

знання, ірраціональні вірування, істина, об'єктивна реальність, соціальний вплив, міф

Анотація

Стаття присвячена ірраціональним віруванням і їх ролі в конструюванні нашого знання. Ще за часів Стародавньої Греції філософи вирішили розглядати знання як істинне вірування. Перше питання, яке виникло було "про який саме типі веровань йшла мова? Вірування, як віри, або просте твердження, в якому людина впевнена?» Так що, в першу чергу, була роз'яснена така основна термінологія, як, що є "знання", а що є "вірування". Після з'ясування того, що з себе представляє вірування, ми розглянули, як вона лежить в основі знань. Ми показали дві можливості цього процесу. Однією з них є JTB теорія, яка говорить, що вірування повинна бути виправдане і істинне (насправді, в реальності), щоб стати знанням. Друга наполягає, що вірування не потребують будь-яких обґрунтувань і не обов'язково повинні бути істинними насправді, але в свідомості людини. Останній варіант якраз і відноситься до ірраціональним віруваннь, таким як магія або релігія, та не тільки. Головне завдання цієї статті було зрозуміти, чому люди на Сході України мають такі ірраціональні думки, як "краще жилося б в Росії" або "Радянський Союз був "золотим часом" для життя". Вивчаючи ці питання, ми побачили, що важливий аспект займає соціальний фактор, який вносить свій внесок у розвиток або збереження ірраціональних вірувань. Ми вивчили дві різні категорії соціумі: дикунів і "цивілізований",  щоб побачити різницю поширеності ірраціонального вірувань в обох соціальних строях, показавши відмінність їх використання в нашому суспільстві в порівнянні з дикими племенами. Особливу увагу було приділено прикладам. У висновку ми відповіли на основні питання, показавши міфологічне коріння цих ірраціональних думок.

Біографія автора

Наталія Олегівна Рева, студентка Paris 4 - Sorbonne

студентка другого року магістратури Філософського факультету

Посилання

Aristote (2014). Métaphysique. Retrieved from http://www.echosdumaquis.com/Accueil/Textes_(A-Z)_files/Me%CC%81taphysique.pdf

Boyer, P. (2003). Et l’homme crea les dieux. Paris. France.

Cavendish, R. (1983). The Black Arts. Retrieved from http://www.devserenity.com/books/The%20Black%20Arts.pdf

Descartes, R. (2010). Les Méditations métaphysiques. Retrieved from http://commonweb.unifr.ch/artsdean/pub/gestens/f/as/files/4610/42065_151000.pdf

Descartes, R. (1824). Méditations. Retrieved from https://books.google.com.ua/books/about/OEuvres_de_Descartes_publi%C3%A9es_Les_princ.html?id=DgmZICJ4zkAC&redir_esc=y

Dov Lerner B. Rules. (2009). Magic and Instrumental Reason. London & New York, Presses Universitaire de Paris Ouest.

Dutant, J. (2010). Qu'est-ce que la connaissance. Paris.

Dutant, J. & Engel, P. (2005). Philosophie de la connaissance. Vrin - Paris.

Eliade, M. (1963). Aspects du mythe.

Eliade, M. (1963). Les mythes et les contes de fees. Aspects du mythe. 242-245.

Eliade, M. (2005). Yoga: svoboda I bessmertie [Yoga: Immortality and Freedom]. Retrieved from http://psylib.org.ua/books/eliad01/index.htm (In Russian).

Eliade, M. (1963). Myth and Reality. NY, Harper & Row. Retrieved from: http://www.sas.upenn.edu/~cavitch/pdf-library/Eliade_Mythologies.pdf

Eliade, M. (1957). Mythes, rêves et mystères.

Gautier, T. (1922). Jettatura. Retrieved from https://books.google.fr/booksid=HKsGAAAAQAAJ&pg=PA158&hl=ru&source=gbs_toc_r&cad=2#v=onepage&q&f=false

Gettier, E. (1963). Is Justified True Belief Knowledge? Analysis. 23, No. 6, 121-123. Retrieved from http://fitelson.org/proseminar/gettier.pdf

Gettier, E. (2005). Une croyance vraie et justifiée est-elle une connaissance?, trad. fr. in Dutant et Engel. In: J. Dutant et P. Engel. Philosophie de la connaissance,43-46.

Evans-Pritchard, E. (1998). Understanding a primitive society.

Hume, D. (1896). Treatise of Human Nature. Oxford: Clarendon Press. Retrieved from https://people.rit.edu/wlrgsh/HumeTreatise.pdf

Paisner, M. Gettier and Justified True Belief. Retrieved from resource: https://www.cs.umd.edu/class/fall2012/cmsc828d/oldreportfiles/paisner2.pdf

Plato. The Republic. Retrieved from http://ugo.bratelli.free.fr/Platon/PlatonRepublique.pdf

Plato. Philebus. Retrieved from http://ugo.bratelli.free.fr/Platon/Platon-Philebe.pdf

Plato. Timaeus. Retrieved from https://beq.ebooksgratuits.com/Philosophie/Platon-Timee.pdf

Propp, V. (1998). Istoricheskie kotni volshebnoj skazki [The historical roots of fairy tales] Retrieved from http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Linguist/Propp_2/index.php (In Russian).

Saisset, E. (1842). Oeuvres de Spinoza. Retrieved from https://books.google.fr/books?id=3PAgrjEuHRwC&pg

(2003). Self-Knowledge. Stanford Encyclopedia of Philosophy. Retrieved from http://plato.stanford.edu/entries/selfknowledge/

Swain, M. (1981). Reasons and Knowledge. New York: Cornell University Press.

Tokarev, S.(1988). Mifi narodov mira [Myths of the World]. Moskow, Sovetskaja enciklopedia (In Russian).

Winch, P. (2009). The idea of a social science and Its relationship to philosophy. London & New York: ROUTLEDGE.

Wittgenstein, L. (1984). Remarks on Frazer's Golden Bough. Retrieved from https://drive.google.com/file/d/0B0xb4crOvCgTQXRZcFlEZlVBVEE/edit

Wittgenstein, L. (1993). Tractatus Logico-Philosophicus. Paris: Gallimard.

Zipes, J. (1987). Fairy Tale as Myth. Myth as Fairy Tale. The Johns Hopkins University Press, 107-110.

Zucker, K. (1952). Psychology of Superstition. Paris: PAYOT.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-10-24

Номер

Розділ

Філософія