Cукупність організаійно-педагогічних умов сприяння стандартизації професійної підготовки вчителів іноземних мов

Автор(и)

Ключові слова:

професійна підготовка вчителів іноземних мов, організаційно-педагогічні умови стандартизації, професійна кваліфікація вчителів іноземних мов

Анотація

Автором з’ясовано, що процес стандартизації професійної підготовки вчителів ІМ протікає за певних об’єктивних та суб’єктивних обставин. Обставини першого типу склалися об’єктивно у суспільстві. За цих обставин власне і відбувається процес стандартизації, тому вони були визначені як провідні організаційно-педагогічні умови. Обставини другого типу, що суб’єктивно створюються з метою максимально ефективного використання об’єктивних можливостей змісту, методів, організаційних форм і матеріальних можливостей процесу професійної підготовки задля досягнення поставлених цілей було схарактеризовано як супідрядні організаційно-педагогічні умови.

Встановлено, що провідні і супідрядні організаційно-педагогічні умови сприяння стандартизації професійної підготовки поєднані між собою ієрархічними зв’язками. Першою провідною організаційно-педагогічною умовою визначено узагальнення західноєвропейського досвіду запровадження стандарту професійної підготовки вчителів ІМ. Другою провідною організаційно-педагогічною умовою зафіксовано структурування змісту професійних кваліфікацій учителів іноземних мов.

На основі провідних організаційно-педагогічних умов було виокремлено супідрядні організаційно-педагогічні умови сприяння стандартизації професійної підготовки вчителів ІМ. Першою супідрядною організаційно-педагогічною умовою визначено активацію взаємозв’язків аудиторних та позааудиторних форм організації навчання на основі оптимізації методів професійної підготовки та інтеграції інноваційних та класично апробованих технологій навчання у вищій школі. Другою супідрядною організаційно-педагогічною умовою названо випереджальну професіоналізацію навчального процесу з дисциплін блоку предметної підготовки та розвиток автономії майбутніх учителів ІМ у професійно-орієнтованій навчальній діяльності. З’ясовано, що третьою супідрядною організаційно-педагогічною умовою є створення науково-методичного та навчально-методичного забезпечення цього процесу на інноваційних засадах.

Біографія автора

Оксана Євгенівна Мархева, Криворізький державний педагогічний університет

кафедра німецької мови та літератури з методикою викладання, старший викладач

Посилання

Brazhnych, O. H. (2001). Pedahohichni umovy dyferentsiiovanoho navchannia uchniv zahalnoosvitnoi shkoly [Pedagogical conditions of differential training of students of regular school] (Doctoral dissertation), Kryvyi Rih (In Ukrainian).

Zhernov, V. I. (1999). Teoretiko-metodologicheskie osnovy formirovanija professional'no-pedagogicheskoj napravlennosti lichnosti studenta pedagogicheskogo vuza [Theoretical and methodological background of forming of professional pedagogical focusing of student’s personality] (Doctoral dissertation), Magnitogorsk (In Russian).

Kamynina, T. P. (2006). Formirovanie uchebno-proektnoj dejatel'nosti studenta v obrazovatel'nom processe [The forming of learning project activities of students within the learning process] (Doctoral dissertation), Orenburg (In Russian).

Karpenko, M. Systema zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity u Bolonskomu protsesi ta mekhanizmy yii implementatsii v Ukraini [The system of quality assurance of the highest building within the Bologna process and mechanisms of their implementation in Ukraine]. Retrieved from: http://old.niss.gov.ua/Monitor/juni08/16.htm (In Ukrainian).

Ozhegov, S. I. (1984). Slovar' russkogo jazyka [The dictionary of the Russian language]. Moscow: Russkij jazyk (In Russian).

Piekhota, O. M. (2003). Pidhotovka maibutnoho vchytelia do vprovadzhennia pedahohichnykh tekhnolohii [Training of the future teacher to providing of pedagogical technologies]. Kyiv: A. S. K. (In Ukrainian).

Polonskij, V. M. (2004) Slovar' po obrazovaniju i pedagogike [The dictionary in Building and Pedagogic]. Moscow: Vysshaja shkola (In Russian).

Semenova, A.V. (2006). Slovnyk-dovidnyk z profesiinoi pedahohiky [The glossary in professional Pedagogic]. Odesa: Palmira (In Ukrainian).

Sovetskij jenciklopedicheskij slovar' [The soviet encyclopedic dictionary]. (1991). Moscow: Sov. jenciklopedija (In Russian).

Filosofskij jenciklopedicheskij slovar' (1983). [The philosophical encyclopedic dictionary] Moscow: Sov. enciklopedija (In Russian).

Frolova, I.T. (1987). Filosofskij slovar' [The philosophical dictionary]. Moscow: Politizdat (In Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-01-10

Номер

Розділ

Педагогіка