НОВА КУЛЬТУРА УЧІННЯ? ІНФОРМАЦІЙНІ Й КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ (ІКТ) І КОМПЕТЕНЦІЇ У ВИЩІЙ ОСВІТІ ІНЖЕНЕРІВ
Ключові слова:
інформаційні компетенції, е-учіння, інтеграція вивчення змісту і мови (CLIL), вища освіта інженерівАнотація
З виникненням інформаційного суспільства та зростаючим впливом інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ) виникає потреба розвитку нової концепції учіння й культури навчання, особливо в галузі вищої освіти, через необхідність перегляду компетенцій і кінцевого результату технологічно опосередкованого освітнього процесу. Нова технологія телекомунікації дозволяє моделювати, формувати й організовувати інтерактивне навчання шляхом використання мережевої технології. Тому мережа як середовище є простором не тільки для передачі інформації й знань, але й місцем для встановлення нових форм – або, можливо, нової культури – комунікації. Далі у статті розглядаються питання створення й оптимізації нової культури учіння, заснованої на відповідальному використанні нової ІКТ у формі е-учіння. Нарешті, у статті представлені нові дослідницькі підходи, у яких робляться спроби об'єднати е-учіння з методом інтегрованого ви- вчення змісту і мови (CLIL).
Посилання
Böhme, Gernot (2008), Invasive Technisierung. Technikphilosophie und Technikkritik, Die Graue Edition, Kusterdingen.
Castells, Manuel (2001), The Rise of the Network Society, Blackwell, Oxford.
Christensen, Clayton M. (1997), The Innovator‟s Dilemma, Harvard Business School Press, Massachusetts.
Dalton-Puffer, Ch., Nikula, T., Smit, U. (eds.) (2011), Language Use and Language Learning in CLIL Classrooms, John Benjamins Publishing, Amsterdam-Philadelphia.
Elias, Norbert (1997), Über den Prozeß der Zivilisation, vol. 2: Wandlungen der Gesellschaft, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main.
Elias, Norbert (2004), Was ist Soziologie?, Juventa Verlag, Weinheim-München.
European Commission (2008), Languages and Europe: Language learning, Chapter 14; http://europe.eu/languages/en/chapter/14
European Commission (2003), Promoting language learning and linguistic diversity: An action plan 2004–2006, Brussels; http://ec.europa.eu/education/doc/official/keydoc/actlang/act_lang_en.pdf
European Commission, EACEA (2009), Study on Indicators of ICT in Primary and Secondary Education, Enschede, October 2009.
Löw, M., Steets, S., Stoetzer, S. (2008), Einführung in die Stadt- und Raumsoziologie, Budrich/UTB, Opladen & Farmington Hills.
Löw, Martina (2009), Raumsoziologie, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main.
Luhmann, Niklas (1992), Autopoiesis. What is Communication?, [in:] “Communication Theory. Journal of the International Communication Association”, pp. 251-259, Austin, August.
Soja, Edward W. (1989), Postmodern Geographies. The Reassertion of Space in Critical Social Theory, London/NY.
Soja, Edward W. (2009), Taking space personally, [in:] B. Warf, S. Arias, The Spatial Turn: Inter-disciplinary Perspectives, pp. 11-35, Routledge Studies in Human Geography, London.
Stępień, T., Deschner, A., Kompara, M., Merta-Staszczak, A. (2013), Spatialisation of Education. Migrating Languages – Cultural Encounters – Technological Turn, Peter Lang Verlag, Frankfurt/Main.
Unger, A. (2007), Between Determination and Freedom: The Technological Transformation of Education and Learning, [in:] Heil, R., Kaminski, A., Stippak, M., Unger, A., Ziegler, M. (eds.), Tensions and Convergences. Technological and Aesthetic Transformations of Society, pp. 213-224, transcript Verlag, Bielefeld.
Urry, John (2000), Sociology beyond Societies. Mobilities for the twenty-first century, London-New York.
Warf, B., Arias, S. (2009), The Spatial Turn: Interdisciplinary Perspectives, Routledge Studies in Human Geography, London.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).