НОВА КУЛЬТУРА УЧІННЯ? ІНФОРМАЦІЙНІ Й КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ (ІКТ) І КОМПЕТЕНЦІЇ У ВИЩІЙ ОСВІТІ ІНЖЕНЕРІВ

Автор(и)

Ключові слова:

інформаційні компетенції, е-учіння, інтеграція вивчення змісту і мови (CLIL), вища освіта інженерів

Анотація

З виникненням інформаційного суспільства та зростаючим впливом інформаційних і комунікаційних технологій (ІКТ) виникає потреба розвитку нової концепції учіння й культури навчання, особливо в галузі вищої освіти, через необхідність перегляду компетенцій і кінцевого результату технологічно опосередкованого освітнього процесу. Нова технологія телекомунікації дозволяє моделювати, формувати й організовувати інтерактивне навчання шляхом використання мережевої технології. Тому мережа як середовище є простором не тільки для передачі інформації й знань, але й місцем для встановлення нових форм – або, можливо, нової культури – комунікації. Далі у статті розглядаються питання створення й оптимізації нової культури учіння, заснованої на відповідальному використанні нової ІКТ у формі е-учіння. Нарешті, у статті представлені нові дослідницькі підходи, у яких робляться спроби об'єднати е-учіння з методом інтегрованого ви- вчення змісту і мови (CLIL).

Біографія автора

Tomasz Stepien, Вроцлавський університет технологій

доктор філософських наук, професор кафедри гуманітарних і суспільних наук

Посилання

Böhme, Gernot (2008), Invasive Technisierung. Technikphilosophie und Technikkritik, Die Graue Edition, Kusterdingen.

Castells, Manuel (2001), The Rise of the Network Society, Blackwell, Oxford.

Christensen, Clayton M. (1997), The Innovator‟s Dilemma, Harvard Business School Press, Massachusetts.

Dalton-Puffer, Ch., Nikula, T., Smit, U. (eds.) (2011), Language Use and Language Learning in CLIL Classrooms, John Benjamins Publishing, Amsterdam-Philadelphia.

Elias, Norbert (1997), Über den Prozeß der Zivilisation, vol. 2: Wandlungen der Gesellschaft, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main.

Elias, Norbert (2004), Was ist Soziologie?, Juventa Verlag, Weinheim-München.

European Commission (2008), Languages and Europe: Language learning, Chapter 14; http://europe.eu/languages/en/chapter/14

European Commission (2003), Promoting language learning and linguistic diversity: An action plan 2004–2006, Brussels; http://ec.europa.eu/education/doc/official/keydoc/actlang/act_lang_en.pdf

European Commission, EACEA (2009), Study on Indicators of ICT in Primary and Secondary Education, Enschede, October 2009.

Löw, M., Steets, S., Stoetzer, S. (2008), Einführung in die Stadt- und Raumsoziologie, Budrich/UTB, Opladen & Farmington Hills.

Löw, Martina (2009), Raumsoziologie, Suhrkamp Verlag, Frankfurt am Main.

Luhmann, Niklas (1992), Autopoiesis. What is Communication?, [in:] “Communication Theory. Journal of the International Communication Association”, pp. 251-259, Austin, August.

Soja, Edward W. (1989), Postmodern Geographies. The Reassertion of Space in Critical Social Theory, London/NY.

Soja, Edward W. (2009), Taking space personally, [in:] B. Warf, S. Arias, The Spatial Turn: Inter-disciplinary Perspectives, pp. 11-35, Routledge Studies in Human Geography, London.

Stępień, T., Deschner, A., Kompara, M., Merta-Staszczak, A. (2013), Spatialisation of Education. Migrating Languages – Cultural Encounters – Technological Turn, Peter Lang Verlag, Frankfurt/Main.

Unger, A. (2007), Between Determination and Freedom: The Technological Transformation of Education and Learning, [in:] Heil, R., Kaminski, A., Stippak, M., Unger, A., Ziegler, M. (eds.), Tensions and Convergences. Technological and Aesthetic Transformations of Society, pp. 213-224, transcript Verlag, Bielefeld.

Urry, John (2000), Sociology beyond Societies. Mobilities for the twenty-first century, London-New York.

Warf, B., Arias, S. (2009), The Spatial Turn: Interdisciplinary Perspectives, Routledge Studies in Human Geography, London.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Педагогіка