ПЕДАГОГІЧНІ УМОВИ ФОРМУВАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ УМІНЬ ТА НАВИЧОК У СПОРТИВНОМУ ОРІЄНТУВАННІ

Автор(и)

  • Юрій Миколайович Вихляєв Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Україна
  • Олена Володимирівна Доценко Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Україна

Ключові слова:

підлітки, навчальний процес, педагогічні умови, ефективність тренування

Анотація

Педагогічні умови формування спеціальних умінь і навичок підлітків у спортивному орієнтуванні відіграють важливу роль у забезпеченні кінцевих результатів підготовки та ефективності проведення навчального процесу у позашкільних навчальних закладах. Проведені дослідження показали, що основною педагогічною умовою є забезпечення цілісності структурних компонентів навчання, а саме: загальної, спеціальної та варіативної підготовки, що в свою чергу включають цілу низку компонентів. Творчий і ефективний хід навчального процесу передбачає тісну суб’єкт-суб’єктну взаємодію тренера та учня, індивідуально-творчий розвиток підлітків, їх інтелектуальне і фізичне вдосконалення. Результативне педагогічно-
виховне втручання тренера включає управління мотивацією та визначення цілей тренування підлітків, розвиток їх здібності до прийняття самостійних рішень, упевненості у своїй успішності, виховання вольових рис характеру, патріотизму та любові до рідного краю.

Біографія автора

Юрій Миколайович Вихляєв, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

Професор, доктор педагогічних наук

Посилання

Akimov, V. G. (1975) Prostranstvennoe predstavlenie i vospriiatie mestnosti v usloviiakh «blizhnei» orientatsii. Problemy fizicheskogo vospitaniia studentov vuzov. Brest, 127–129.

Aleshin, V. M. (1983) Karta v sportivnom orientirovanii. Moskva: Fizkul'tura i sport, 145–152.

Borilkevich, V., Zorina, A., Mikhailova, B., Shirinian, A. (1994) Begovaia podgotovka orientirovshchika. Sankt-Peterburg: Sankt-Peterburgskii institut, 240-–243.

Bliumenshtein, B. D., Khudadov, N. A., Loginova E., (1989) Osobennosti lichnosti i psikhicheskoi samoreguliatsii legkoatletov v sviazi s ikh sportivnoi spetsializatsiei. Teoriia i praktika fizicheskoi kul'tury, 4, 54–56.

Vasil'ev, N. D., Rozhnov, A. E. (1989) Kharakteristika sorevnovatel'noi deiatel'nosti v sportivnom orientirovanii. Teoriia i praktika fizicheskoi kul'tury, 4, 45–47.

Veiialainen, L. (1986) Zelenymi marshrutami (zvezdy zarubezhnogo sporta). Moskva : Fizkul'tura i sport, 187–192.

Davydov, V. V. (1986) Problemy razvivaiushchego obucheniia : Opyt teoreticheskogo i eksperimental'nogo psikhologicheskogo issledovaniia. Moskva : Pedagogika, 418–421.

Zubkov, S. A. (1985) Zapominanie i vosproizvedenie kharaktera postanovki KP i puti dvizheniia orientirovshchika na distantsii. Teoriia i praktika fizicheskoi kul'tury, 1, 23–25.

Ivanov, A. V., Shirinian, A. A., Fokin, I. I. (1989) Trenirovka orientirovshchikov-razriadnikov v vysshem voenno-uchebnom zavedenii. Tol'iatti, 35–40.

Kontsag, G. (1978) Vnimanie i sport. Sport za rubezhom, 10, 14–15.

Kornilov, Iu. K. (1982) Myshlenie rukovoditelia i metody ego izucheniia. Iaroslavl' : IarGU, 37–42.

Kostylev, V. (1995) Filosofiia sportivnogo orientirovaniia. Moskva, 94–97.

Losev, A. S. (1984) Trenirovka orientirovshchikov-razriadnikov. Moskva : Fizkul'tura i sport, 82–86.

Matveev, L. P. (1991) Teoriia i metodika fizicheskoi kul'tury. Moskva : Fizkul'tura i sport, 103–107.

Moiseenkov, A. L., Ganiushkin A. D. (1971) Issledovanie nagliadno-obraznoi pamiati u zanimaiushchikhsia sportivnym orientirovaniem. Teoriia i praktika fizicheskoi kul'tury, 9, 70–71.

Novokreshchenov, V. V., Uvarov, V. A. (1985) Vliianie faktora «tip mestnosti» na variativnost' rezul'tatov sportsmenov-orientirovshchikov i sdaiushchikh normativy kompleksa GTO. Teoriia i praktika fizicheskoi kul'tury, 10, 39–41.

Obosnovanie metodiki testirovaniia sposobnosti k chteniiu karty i prostranstvennomu orientirovaniiu u sportsmenov-orientirovshchikov razlichnoi kvalifikatsii (1994) Vasil'ev, N. D., Moskalev, O. A., Klochkov, A. V. Aktual'nye voprosy sportivnoi podgotovki i fizicheskogo vospitaniia. Volgograd, 6–8.

Osnovy begovoi podgotovki v sportivnom orientirovanii. (1994) Borilkevich, V. E., Zorin, A. I., Mikhailov, B. A., Shirinian, A. A. Sankt-Peterburg : Piter, 27–30.

Porogovaia skorost' peredvizheniia v tsiklicheskikh vidakh sporta: Obzornaia informatsiia (1986) Zaitseva, V.V.; VNIIFK. Moskva: TsOONTIFiS, 13–15.

Psikhologiia lichnosti: Testy, oprosniki, metodiki. (1995) Kirsheva, N. V., Riabchikova, N. V.- Moskva : Gelikon, 17–19.

Rubinshtein, S. L. (2002) Osnovy obshchei psikhologii. Sankt-Peterburg : Piter, 465–474.

Stolova, I. I., Kiseleva, V. M. (1988) Sovershenstvovanie tekhniki i taktiki v sportivnom orientirovanii. Moskva, 23–25.

Stoliarov, A. I. (1995) Sovremennaia sistema sportivnoi podgotovki. Moskva : SAAM, 367–370.

Cheshikhina, V. V. (1992) Issledovanie osobennostei sorevnovatel'noi deiatel'nosti kvalifitsirovannykh sportsmenov-orientirovshchikov. O-Vestnik, 5–6, 35–41.

Cheshikhina, V. V. (1996) Dinamika sovershenstvovaniia svoistv vnimaniia v protsesse mnogoletnei trenirovki sportsmenov-orientirovshchikov. Moskva, 5–8.

Cheshikhina, V. V. (2006) Sovremennaia sistema podgotovki v sportivnom orientirovanii. Moskva: Sovetskii sport, 198–203.

Cheshikhina, V. V. (1996) Sravnitel'noe issledovanie svoistv lichnosti sportsmenov-orientirovshchikov. O-Vestnik, 1, 36–38.

Cheshikhina, V. V. (1990) Issledovanie vzaimosviazi mezhdu skorost'iu bega i tochnost'iu vypolneniia zadanii po orientirovaniiu u kvalifitsirovannykh orientirovshchikov. Ashkhabad, 4–6.

Shirinian, A. A., Іvanov, A. V. (2008) Sovremennaia podgotovka sportsmena-orientirovshchika. Moskva: Akademprint, 97–109.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Педагогіка