ІНТЕРНЕТИКА ЯК НАУКОВА ТА НАВЧАЛЬНА ДИСЦИПЛІНА: СОЦІАЛЬНО-ФІЛОСОФСЬКИЙ ДИСКУРС
Ключові слова:
інтернетика, кіберсоціум, інтермен, трафік, наукова діяльністьАнотація
У статті розглядається комплекс методологічних і науково-методичних проблем формування нової навчальної дисципліни «інтернетики», що виросла з нового міждисциплінарного напряму наукових досліджень, наводяться дані про зміст, об'єкт і предмет даного наукового напрямку, про цілі і завдання нового предмета. Головною метою інтернетики як навчальної дисципліни автори бачать перетворення онтологічного статусу особистості студента з пасивного об'єкта передових технологій глобальної інформаційної мережі в її вільного, активного діяльного суб'єкта.
Також в контексті створення навчального курсу досліджується співвідношення між системністю знань і її внутрішньою наочністю, важливість даного аспекту в засвоєнні нового матеріалу, підкреслюється співвідношення міцності і гнучкості знань з їх системністю - наочністю.
У статті особливо виділяється теза про те, що дійсна ефективність і стійка результативність інтерактивної наукової діяльності в Інтернет можуть бути досягнені тільки після освоєння системи взаємопов'язаних спеціальних базових понять і методик, а також використання відповідних інструментів.
Аналізується можливість розв’язання тих протиріч, які виникають в непростому процесі контакту, взаємодії людського з технічним, віртуально-мережевим, що перешкоджають ефективній самореалізації особистості в Мережі. Обґрунтовується значення методологічної фіксації нового типу особистості, що формується і самореалізується в Мережі - т. зв. «Інтермена».
Обґрунтовується об'єктивна методична необхідність строгого виділення теоретичної та практичної (прикладної) інтернетики, що дозволяє вибудовувати процес навчання згідно дедуктивному методу.
Робиться висновок про те, що індивідуальний трафік интермена (ІТІ) є важливим методологічним аспектом у вивченні характеру науково-інформаційної діяльності, що і є основою заявлених дослідниками цілей і завдань.Посилання
Apanasenko, G, Gavriljuk, V. (2014) Biologicheskaja degradacija Homo sapiens: puti protivodejstvija: Osnovy. Koncepcii. Metody. Saarbrücken : Palmarium acad. publ.
Devterov, І.V. (2003) Іnternetika: neobhіdnіst' fіlosofs'ko-metodologіchnoї eksplіkacії. Vіsnik. Fіlosofіja. Polіtologіja. Kyiv. VPІ Kyivs'kij unіversitet. 49-51, 63-66.
Devterov, І.V. (2011) Іnternetika jak naukova galuz': socіal'no-fіlosofs'kij aspect: Relіgіoznavstvo. Kul'turologіja. Fіlosofіja, 25, 280-287.
Dekart, R. (2006) Sochinenija. Sankt-Peterburg : Nauka.
Ivanov, D.V. (2002). Virtualizacija obshhestva. Versija 2.0. Sankt-Peterburg: Peterburgskoe Vostokovedenie.
Landje, D.V., Snarskij, A.A., Bezsudnov, I.V. (2009) Internetika: Navigacija v slozhnyh setjah: modeli i algoritmy. Moskva: Knizhnyj dom «LIBROKOM».
Manujel' Kastel's. (2000) Informacionnaja jera: jekonomika, obshhestvo, kul'tura. Moskva: VShJe.
Mihajlov, A.I., Chjornyj, A.I., Giljarevskij, R.S. (1976) Nauchnye kommunikacii i informatika. Moskva: Nauka.
Mudrik, A.V. (2006) Socializacija cheloveka. Moskva: Akademija.
Novejshij filosofskij slovar': 3-e izd., ispravl.(2003) Minsk.: Knizhnyj Dom.
Chesnokova, T.Ju. Postchelovek (2008). Ot neadertal'ca do kiborga. Moskva: Algoritm.
Sharonova, S.A. (2004) Igrotehnologii kak manipuljativnaja metodologija: Sociologicheskie issledovanija, 1, 98-102.
Sheler, M. (1991) Chelovek i istorija. Chelovek: obraz i sushhnost'. Moskva : INION, 2, 133-152.
Digitale Demenz. (2012) Wie wir uns und unsere Kinder um den Verstand bringen Gebundene Ausgabe.
Sullivan. Clare (2011) Digital Identity. An Emergent Legal Concept. The role and legal nature of digital identity in commercial transactions. Access mode : https://www.adelaide.edu.au/press/titles/digital-identity/Digital_Identity_Ebook.pdf
Digital Identity in Cyberspace (1998) White Paper Submitted for 6.805. Law of Cyberspace: Social Protocols. Access mode : http://groups.csail.mit.edu/mac/classes/6.805/student-papers/fall98-papers/identity/linked-white-paper.html
Susan Greenfield Ph.D. Mind Change // © Susan Greenfield / Jul. 01 2015. - URL : https://www.psychologytoday.com/blog/mind-change/201507/digital-dementia
Susan Greenfield Ph.D.Mind. Access mode : https://www.psychologytoday.com/blog/mind-change/201507/digital-dementia
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).