ДОСВІД ВИКЛАДАННЯ СПЕЦІАЛЬНИХ ДИСЦИПЛІН АНГЛІЙСЬКОЮ МОВОЮ У ТЕХНІЧНОМУ УНІВЕРСИТЕТІ. НОТАТКИ З КАДРОВОГО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ
Ключові слова:
розвиток професійної компетентності, кадрове забезпечення викладання іноземної мови професійного спрямування, особливості проведення навчальних занятьАнотація
У статті розглянуто підходи до забезпечення професійної іншомовної компетентності студентів технічних спеціальностей. Показано що в умовах сучасної дійсності в Україні одним з ефективних шляхів для вирішення цієї задачі є використання для викладання на старших курсах професійно-орієнтованих дисциплін викладачами спеціальних (не мовних) кафедр які володіють іноземною мовою на відповіднім рівні.
Наведено досвід використання такого підходу при підготовці студентів спеціальності «Комп'ютеризовані системи управління і автоматики» НТТУ «Київський політехнічний інститут», методика проведення занять, організаційні та фінансові проблеми, вирішення яких знаходиться поза межами компетенції навчального закладу, проблеми взаємовідносин з викладачами кафедр іноземних мов.
Розглядаються проблеми використання навчальних мовних та професійних джерел інформації при викладанні англійської мови професійного спрямування для студентів 5-6 курсів факультету інформатики, проведено аналіз змісту деяких джерел з точки зору їх ефективного використання на різних етапах вивчення англійської мови для покращення професійної комунікативності.
Отриманий досвід показує, що для підвищення якості іншомовної професійної підготовки студентів необхідно залучати профілюючі кафедри не тільки для контролю за рівнем іншомовної професійної підготовки студентів, що не завжди ними робиться, а і для викладання спеціальних дисциплін іноземною мовою викладачами-предметниками. Питання організації підвищення кваліфікації викладачів-лінгвістів у профілюючих дисциплінах випускних кафедр при викладанні іноземних мов на старших курсах вимагає як додаткових наукових досліджень, так і організаційних заходів між кафедрами ІМ та профілюючими кафедрами.
Посилання
Dobrinina, O. L., Sokolova, E. I. (2011) Koncepciya nepreryvnogo inoyazychnogo obrazovaniya v ne-yazykovom vuze. Psihologiya i pedagogika : metodika i problemy prakticheskogo primeneniya. Novosibirsk : Izdatelstvo NGTU, 386–390.
Zagal'noevropeis'ki rekomendaciji z movnoji osviti : vivchennya, vikladannya, ocinyuvannya (2003). Kyiv : Lenvit.
Koval'chuk, A. O. (2010) Iz dosvidu vikladannya bilingval'nih disciplin maibutnim magistram u provinciinomu VNZ. Visnik HNU. Vikladannya mov u vischih navchal'nih zakla-dah osviti na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zv'yazki. Naukovi doslidzhennya. Dosvid. Poshuki, v. 16, 108–114.
Osipchuk, N. V. (2011) Problematika navchannya inozemnii movi u tehnichnih vischih navchal'nih zakladah. Naukovi zapiski Ternopil's'kogo nacional'nogo pedagogichnogo univer-sitetu imeni Volodimira Gnatyuka. Seriya Pedagogika, № 4, 204–213.
Oficiinii sait global'noji Akademiji Cisco. The Acces Mode : http://www.cisco.com/web/learning/netacad/index.html
Savchenko, O. O. (2010) Rozvitok inshomovnoji komunikativnoji kompetentnosti studentiv inzhenerno-tehnichnogo profilyu. Visnik HNU. Vikladannya mov u vischih navchal'nih za-kladah osviti na suchasnomu etapi. Mizhpredmetni zv'yazki. Naukovi doslidzhennya. Dosvid. Poshuki, № 16, 187–194.
Svirepchuk, I. A. (2012) Osobennosti obucheniya inostrannym yazykam studentov tehnicheskih vuzov. Visnik NTUU «KPІ» : Filosofiya. Psihologiya. Pedagogika, № 34, 136–138.
Slesarenko, I. V. (2011) Podgotovka po inostrannym yazykam v tehnicheskom universitete : ot studenta do prepodavatelya. Vysshee obrazovanie v Rossii, № 4, 90–94.
Tarnopol's'kii, O. B. (2011) Navchannya cherez zmist special'nosti v kursah inozemnoji movi dlya special'nih cilei u nemovnih vishah. Visnik LNU imens T. Shevchenka, № 12 (223), ch.ІІ, 147– 156.
Hutorna, M. E. (2013) Sistemnii pidhid do formuvannya inshomovnoji profesiinoji komunikativnoji kompetenciji pri pidgotovci fahivciv iz bankivs'koji spravi. Visnik Universitetu bankivs'koji spravi NBU, № 3, 305–308.
Burnett, S., Paine, S. (2001) RSA Security’s Official Guide to Cryptography. Berkeley, Ca: Osborne/McGraw-Hill. The Access Mode : http://www.amazon.com/RSA-Securitys-OfficialGuide-Cryptography/dp/007213139X#reader_007213139X
Eric, H. (2002) Glendinning, John McEwan. Oxford English for Information Technology. Oxford University Press.
Santiago, R. E. (2001) Infotech. English for Computer Users. Cambridge University Press.
Schneier, B. (1996) Applied Cryptography: Protocols, Algorithms and Source Code in C (cloth). NY : John Wiley & Sons, Inc. The Access Mode : http://cdn.preterhuman.net/texts/cryptography/Bruce%20Schneier%20- %20Applied%20Cryptography,%20Second%20Edition.pdf
Stallings, W. (2011) Cryptography and Network Security : Principles and Practice. NY : Pearson Education, Inc., Prentice Hall. The Access Mode : http://mrajacse.files.wordpress.com/2012/01/cryptography-network-security-5th-edition.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).