РОЛЬ КЕРІВНИКА В СИСТЕМІ УПРАВЛІННЯ ЗАКЛАДАМИ ШКІЛЬНОЇ ОСВІТИ

Автор(и)

  • Павло Дрозд Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», Київ, Ukraine

Ключові слова:

керівник навчального закладу, особистісний профіль керівника, управлінська діяльність керівника, комунікативний потенціал, соціально-психологічні якості керівника, модель іміджу навчального закладу

Анотація

Дана стаття присвячена вивченню проблеми ефективного керівництва загальноосвітніми закладами. Розроблено методичні рекомендації, щодо особливої ролі в процесі управління шкільною освітою керівника, який є носієм певного образу, іміджу навчального закладу, здатного забезпечити його конкурентоспроможність в системі надання освітніх послуг. Виявлено особливості соціально-психологічних якостей ролі керівника в системі управління закладами шкільної освіти з позиції різних наукових підходів та їх вплив на функціонування середнього навчального закладу.
На основі теоретико-методологічного аналізу наукової літератури були розроблені та запропоновані практичні рекомендації, що можуть бути використані керівниками освітніх організацій з метою підвищення ефективності їх функціонування та конкурентоспроможності в системі надання освітніх послуг.

Біографія автора

Павло Дрозд, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», Київ

здобувач кафедри психології і педагогіки

Посилання

Antonenko, T. S., Jermakov, I. G., Golovchenko, A. F., Karamushka, L. M. (1998) Imidzh shkoly na porozi XXI stolittja. Kyi'v : Nika-Centr. Ch. 1.

Antonenko T. S., Jermakov, I. G., Golovchenko, A. F., Karamushka, L. M. (1999) Imidzh shkoly na porozi XXI stolittja. Kyi'v : Nika-Centr. Ch. 2.

Bondarchuk, O. I. (1995) Zmist psyhologichnoi' kompetentnosti menedzhera osvity shkil'nogo rivnja. Rivne.

Vynoslavs'ka, O. V. (2003) Psyhologichni problemy realizacii' naukovo – pedagogichnymy pra-civnykamy etychnyh norm profesijnoi' dijal'nosti. Visnyk NTUU «KPI» : Filosofija. Psyhologija. Pedagogika,3,86.

Darmans'kyj, M. M. (1997) Social'no-pedagogichni osnovy upravlinnja osvitoju v regioni. Hmel'nyc'kyj : Podillja.

Derzhavna nacional'na programa «Osvita» («Ukrai'na ХХІ stolittja») (1993) Osvita, gruden', 44,45,46, 2–16.

3azykin, V. G., Chernyshev, A. P. (1992) Menedzher : psikhologicheskie sekrety professii. Moskva : Prosveshchenie.

Karamushka, L. M. (2000) Psyhologija upravlinnja zakladamy seredn'oi' osvity. Kyi'v : Nika-Centr.

Kukharev, N. V. (1989) Direktor uchitsia : Obratnaia sviaz' v pedagogicheskoi sisteme. Minsk : Universitetskoe obrazovanie.

Kolomins'kyj, N. L. (1998) Naukovo-psyhologichni zasady menedzhmentu v osviti. Osvita i uprav-linnja, 3, 67–74.

Kolomins'kyj, N. L. (2000) Psyhologija menedzhmentu v osviti (social'no-psyhologichnyj aspekt). Kyi'v : MAUP.

Koshhynec', O. Ju. (2001) Social'no-psyhologichni osoblyvosti upravlins'koi' dijal'nosti kerivnyka zakladu osvity : dys. … kand. psyholog. nauk : 19.00.07; Instytut psyhologii' imeni G. S. Kostjuka APN Ukrai'ny, Kyi'v.

Koshhynec', O. Ju. (2001) Social'no-psyhologichni skladovi osobystisnogo profilju kerivnyka systemy osvity. Zbirnyk naukovyh prac' : Filosofija. Sociologija. Psyhologija. Ivano-Frankivs'k : Plaj,5, Ch.1, 267–273.

Kredisov, A. I., Panchenko, Je. G., Kredisov, V. A. (1999) Menedzhment dlja kerivnykiv. Kyi'v : Znannja.

Litvinov, I. (1998) Khoroshii direktor – khoroshaia shkola. Personal, 4, 86–89.

Loznycja, V. S. (1997) Psyhologija menedzhmentu. Kyi'v : KNEU.

Lozhkin, G. V. (1988) Psikhologicheskii klimat trudovogo kollektiva. Kiev : Znanie.

Mil'ner, B. Z., Evenko, L. I., Rapoport, V. S. (1983) Sistemnyi podkhod k organizatsii upravleniia. Moskva : Ekonomika.

Moskvichev, S. G. (1991) O lichnosti rukovoditelia i motivatsii ego deiatel'nosti. Kiev : Respubli-kanskii institut podgotovki menedzherov.

Mangutov, I. S., Umanskii, L. I. (1975) Organizator i organizatorskaia deiatel'nost'. Leningrad : Iz-datel'stvo Leningradskogo universiteta.

Ostoverhova, N. M., Danylenko, L. I. (1995) Efektyvnist' upravlinnja zagal'noosvitn'oju shkoloju : social'no-psyhologichnyj aspekt. Kyi'v : Shkoljar.

Orban-Lembryk, L. E. (2010) Psyhologija upravlinnja. Kyi'v : Akademvydav.

Rybakova, N. M. (1991) Konflikt i vzaimodeistvie v pedagogicheskom protsesse. Moskva : Pros-veshchenie.

Skrypachenko, T. V. (2001) Social'no-psyhologichnyj imidzh suchasnogo kerivnyka : dys.…kand. psyhol. nauk : 19.00.05, Zaporiz'kyj Derzhavnyj Universytet,Zaporizhzhja.

Syngai'vs'ka, I. V. (2000) Rozvytok psyhologichnoi' kompetentnosti kerivnyka suchasnoi' osvitn'oi' ustanovy. Prilozhenie №3 (8) k nauchnomu zhurnalu «Personal», №1 (55). Kiїv : MAUP, 47–50.

Tret'jachenko, V. V. (1997) Kolektyvni sub’jekty upravlinnja : formuvannja, rozvytok ta psyhologichna pidgotovka. Kyi'v : Stylos.

Fedulova, L. I., Myhajlenko, V. M. (2000) Formuvannja social'no-psyhologichnoi' gotovnosti menedzheriv do upravlins'koi' dijal'nosti : systemnyj pidhid. Prilozhenie №3 (8) k nauchnomu zhurnalu «Personal», №1 (55). Kiїv : MAUP, 128 – 132.

Chernyshova G. P. (1975) Trudnoshhi v dijal'nosti dyrektoriv shkil. Radjans'ka shkola,7, 16–21.

Shakurov, R. Kh. (1990) Sotsial'no-psikhologicheskie osnovy upravleniia : rukovoditel' i pedagogicheskii kollektiv. Moskva : Prosveshchenie.

Shchekin, G. V. (1999) Kak effektivno upravliat' liud'mi : psikhologiia kadrovogo menedzhmenta. Kiev : MAUP.

Jakovenko, Ju., Skydin, O. (2000) Social'ni tehnologii' v upravlinni : dijal'nisnyj aspekt. Psyhologija i suspil'stvo, 2, 91–107.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Педагогіка