ВИКОРИСТАННЯ САМОКОНТРОЛЮ ЯК ЗАСОБУ МОТИВАЦІЇ СТУДЕНТІВ У ВИВЧЕННІ ІНОЗЕМНОЇ МОВИ У НЕМОВНИХ ВНЗ
Ключові слова:
контроль, мовний портфель, самоконтроль, мовлєнева діяльність, вміння і навичкиАнотація
У статті розглядається використання самоконтролю, як інструменту мотивації студентів до вивчення іноземної мови. Описуються види контролю процесу вивчення іноземної мови та роль самоконтролю як складової частини контролю. Акцентується увага на особистісно-орієнтованому характері навчання і однією з головних його завдань є посилення спрямованості навчального процесу на самостійну роботу студента, можливість його самоосвіти, самовираження та саморозвитку. У такій ситуації важливим фактором освіти стає і самоконтроль освіти. Самостійна робота розглядається як вид діяльності студентів, який мотивує та розкриває внутрішні можливості кожного студента. Перераховуються можливі види використання самостійної роботи в усіх видах мовленнєвої діяльності (самостійне читання, аудіювання, письмо та інші види). Особлива увага приділяється питанню способів мотивації студентів до вивчення іноземної мови. Детально розглядається можливість та доцільність використання мовного портфеля як одного з прийомів самоконтролю. Розглядається його структура та складові компоненти.
Посилання
Avanesov, B. C. (1994) Nauchnye problemy testovogo kontrolia znanii. Moskva : Ucheb. Tsentr pri ITsPKPS.
Aleksandrov, D. N. (1996) Samokontrol', samokorrektsiia i formirovanie uchebno-poznavatel'noi aktivnosti uchashchikhsia. Inostrannye iazyki v shkole,1.
Anan'ev, B. G. (1985) Psikhologiia pedagogicheskoi otsenki. Leningrad.
Afasizheva, D. A., Kuznetsova, S. A. (1988) Organizatsiia samostoiatel'noi raboty uchashchikhsia. Moskva.
Baranovskaia, T. A. (1989) Formirovanie samokontrolia kak mekhanizm reguliatsii uchebnoi deiatel'nosti. Psikhologiia studenta kak mekhanizm reguliatsii uchebnoi deiatel'nosti : sb. nauch. tr. Moskva, 327.
Berman, I. M. (1970) Metodika obucheniia angliiskomu iazyku v neiazykovykh vuzakh. Moskva.
Breigina, M. E. (2000) O samokontrole v obuchenii inostrannomu iazyku. Inostrannye iazyki v shkole, 2, 24.
Verbitskii, A. A., Kruglikov, V. A. (1998) Kontekstnoe obuchenie : formirovanie motivatsii. Vysshee obrazovanie v Rossii, 1, 101–107.
Viliunas, V. K. (1990) Psikhologicheskie mekhanizmy motivatsii cheloveka. Moskva : Izd-vo MGU.
Gal'skova, N. D., Nikitenko, Z. N. Iazykovoi portfel' kak instrument otsenki i samootsenki : ego tseli i soderzhanie. Teoriia i praktika obucheniia inostrannym iazykam. Airis Press. Moskva.
Davydov, V. V. (1986) Problemy razvivaiushchego obucheniia. Moskva : Pedagogika.
Evropeiskii iazykovoi portfel'. (2001) Mir russkogo slova, 1, 21–34.
Zhelezniakov, I. D. (1985) Vzaimokontrol' samostoiatel'noi raboty. Prakticheskie voprosy kontrolia pri obuchenii inostrannym iazykam : sb. nauch. tr. Moskva.
Zender, P. S. (1962) Organizatsiia samostoiatel'noi raboty studentov. Inostrannye iazyki v vysshei shkole, 4, 53–68.
Kovalev, A. G. (1958) Psikhologiia i pedagogika samovospitaniia. LGU.
Konopkin, O. A., Prygin, G. S. (1983) Sviaz' uchebnoi uspevaemosti studentov s individual'no-tipologicheskimi osobennostiami ikh samoreguliatsii. Moskva.
Kulikova, L. A. (1987) Obuchat' samostoiatel'noi rabote – znachit uchit' trudit'sia. Inostr. iazyki v shkole, 3.
Leont'ev, A. A. (1969) Iazyk, rech' i rechevaia deiatel'nost'. Moskva : Prosveshchenie.
Lynda, A. C. (1979) Didakticheskie osnovy samokontrolia v protsesse samostoiatel'noi raboty uchashchikhsia. Moskva : VSh.
Markova, A.K., Matis, T.A., Orlov, O.B. (1990) Formirovanie motivatsii ucheniia. Moskva : Prosveshchenie.
Min'iar Beloruchev, R.K. (1984) Voprosy teorii kontrolia v obuchenii inostrannym iazykam. Inostrannye iazyki v shkole, 4.
Passov, E.I. (1986) Kontrol' kak metodicheskii fenomen : genezis, sushchnost', funktsii (pri kommunikativnom metode obucheniia). Kontrol' v obuchenii inostrannym iazykam : Sb. statei. Moskva.
Passov, E. I. (1977) Osnovy metodiki obucheniia iazykam. Moskva.
Razinov, P. A. (1989) Problema samoobrazovaniia i samoobucheniia inostrannomu iazyku v shkole. Inostr. iazyki v shkole, 4.
Rean, A. A. (2004) Psikhologiia lichnosti : Sotsializatsiia, povedenie, obshchenie. Moskva; Sankt-Peterburg.
Rogova, G. V. (1980) Nekotorye predlozheniia po organizatsii samostoiatel'noi raboty uchashchikhsia. Inostr. iazyki v shkole,5.
Unt, I. E. (1990) Individualizatsiia i differentsiatsiia obucheniia. Moskva : Pedagogika.
Ivanova, N. (2003) Language Portfolio as an Instrument for Student Development and Assess-ment, IN School in the XXI Century : Skillful Teaching – Successful Learning, Interregional Ural-Siberian TEA Alumni Conference. Novosibirsk.
Language Learning for European Citizenship. (1997) European Language Portfolio. Proposals for Development. Strasbоurg.
Pollari, P. (2004) «This is My Portfolio» : portfolios in Finnish upper secondary schools, IN Kennedy, Ch. Exploring Change in English Language Teaching. Macmillan Heinemann.
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).