СИСТЕМА ЦІННОСТЕЙ ЯК ЯДРО КОРПОРАТИВНОЇ КУЛЬТУРИ

Автор(и)

  • Марія Йосипівна Дмитренко Черкаський інститут банківської справи УБС НБУ, Черкаси, Україна

Ключові слова:

корпоративна культура, цінність, мотивація, організація, керівництво, працівники

Анотація

Для сучасного суспільства, що розвивається в постійно мінливих умовах, актуальним є ствердження ціннісної основи організацій. Авторка акцентує увагу на "цінності" як важливому елементі культури взагалі та корпоративної культури зокрема, на основі чого виробляються норми і форми поведінки співробітників в організації. Зміст системи цінностей як універсальної мо-
тиваційної структури висвітлено в джерелах їх формування, своєрідних ознаках, формах прояву для організацій тощо. Стаття розкриває різноманітні підходи вітчизняних та зарубіжних науковців до класифікації цінностей корпоративної культури. Однак авторка зазначає, що недостатньо
тільки знати про типи цінностей, і доповнює характеристику співставленням "цінності-цілей" та "цінності-засобів", поясненням поетапного процесу формування цінностей відповідно до концепції життєвого циклу компанії, умовами розквіту корпоративної культури, увагою до певних труднощів у підтримці існуючого рівня корпоративних цінностей.
Широке поле наукових досліджень та організаційної практики компаній світу дозволяють прослідкувати тенденції формування системи корпоративних цінностей, передусім відповідно до базових у конкретній культурі, що притаманні більшості представників в організації, однак компоненти системи можуть належати і до різних корпоративних культур. У підсумку ідкреслюєть-
ся, що ціннісна спрямованість компаній (корпорацій) визначає і особливості її культури, і має впливи на суспільство через розвиток особистості, працівників, населення.

Біографія автора

Марія Йосипівна Дмитренко, Черкаський інститут банківської справи УБС НБУ, Черкаси

кандидат філософських наук, доцент
завідувач кафедри соціально-гуманітарних дисциплін

Посилання

Armstrong, M. (2004) Osnovy menedzhmenta. Kak stat' luchshim rukovoditelem. Rostov na Donu : Feniks.

Bueva, I. I. (2006) Formirovanie korporativnoi kul'tury pedagogicheskikh soobshchestv. Sotsial'no-gumanitarnye znaniia, 4, 16–17.

Vashkevych, V. M. (2011) Rol' skladovyh osobystisnogo harakteru u formuvanni svitogljadnoi' pozycii' osobystosti. Gileja : naukovyj visnyk. zbirka naukovyh prac'. Kyi'v : VIR UAN, 53 (№ 10), 235–239.

Veber, M. (1990) Izbrannye proizvedeniia. Moskva : Progress.

Veber, M. Nauka kak prizvanie i professiia. The Access Mode : http://www.gumer.info/bibliotek_Buks/Culture/Veber/_Nayka_Proff.php.

Dobren'kov, V. I. (2011) Tsennostno-orientirovannaia sotsiologiia : problemnoe pole postneklassicheskoi metodologi. Moskva : Akademicheskii Proekt; Al'ma Mater.

Drobot, I. (2003) Idejni orijentacii' jak social'na perspektyva. Osvita. 44 (24 veresnja – 1 zhovtnja), 4.

Diurkgeim, E. (1996) O razdelenii obshchestvennogo truda. Moskva : Kanon.

Zarubina, N. N. (1998) Sotsial'no-kul'turnye osnovy khoziaistva i predprinimatel'stva. Moskva, 248–250.

Inglkhart, R. (1997) Postmodern : meniaiushchiesia tsennosti i izmeniaiushchiesia obshchestva. Politicheskie issledovaniia. 4,11–32.

Kandariia, I. A. Formirovanie korporativnoi kul'tury v organizatsii The Access Mode : http://www.irinam.com/index.php?newsid=194.

Kycak, T. G. (2008) Formuvannja korporatyvnoi' kul'tury v procesi rozvytku social'no-trudovyh vidnosyn na pidpryjemstvi : dysertacija kandydata nauk : 08.00.04. Kyi'v.

Kovalevskii, S. V., Medvedeva, O. A., Khaet, G. L. (2007) Razvitie kul'tury organizatsii : gumani-zatsiia, kachestvo deiatel'nosti, uspekh. Kniga1. Metody izucheniia kul'tury i tsennosti organizatsii. Kramatorsk : DGMA.

Kozlov, V. V. (1999) Korporativnaia kul'tura i sotsiokul'turnyi podkhod v upravlenii. Biznesobrazovanie, 1 (6), 33.

Kozlov, V. V., Kozlova, A. A. (2000) Korporativnaia kul'tura : «kostium» uspeshnogo biznesa. Upravlenie personalom, 1 (53), 35–58.

Kozlov, V. V. (2001) Korporativnaia kul'tura : opyt, problemy i perspektivy razvitiia : monografiia. Moskva : INFRA-M.

Korotkina, E. D., Kolobova, A. A. (2002) Psikhologicheskie osobennosti deiatel'nosti me-nedzhera po motivirovaniiu personala s uchetom organizatsionnoi kul'tury. Sotsial'no-psikhologicheskie issledovaniia : sb. nauchnykh trudov, 2, Tver', 86.

Korporativnaia kul'tura : aspekty upravleniia. (2003) Khaet, G. L., Es'kov, A. L., Donetsk : Don-bass.

Korporacija : upravlinnja ta kul'tura : monografija. (2006) Voronkova, A. E., Bab'jak, M. M., Korenjev,E. N., Mazhura, I. V. Drogobych : Vymir.

Leont'ev, D. A. (1992) Metodika izucheniia tsennostnykh orientatsii. Moskva : Smysl.

Maslou, A. (1999) Motivatsiia i lichnost'.Sankt-Peterburg : Evroaziia.

Medvedev, N. P. (1995) Pereotsenka tsennostei kak sotsial'nyi fenomen. Stavropol' : [b. i.], 24–25.

Mikhel'son-Tkach, V. L., Skliar, E. N. (2002) Protsess soglasovaniia tsennostei : problemy i otsenka. Menedzhment v Rossii i za rubezhom, 1, 73.

Piters, T., Uoterman, R. (1986) V poiskakh effektivnogo upravleniia : opyt luchshikh kompanii. Moskva : Progress.

Saltykova, O. V. (2004) Korporativnaia kul'tura na predpriiatii kak sistema trudovykh tsennostei kollektiva. Mat. vyst. 11 mezhdunarodnaia nauchno-prakticheskaia konferentsiia KRSU (22 apr. 2004 g.) «Kantovskie chteniia v KRSU. Obshchechelovecheskoe i natsional'noe v filosofii». Bishkek : [b. i.], 53.

Senkevich, A. V. (2005) Tsennostnyi aspekt sud'by cheloveka v usloviiakh globalizatsii. Filosofiia i budushchee tsivilizatsii : tezisy, doklady i vystupleniia IV Rossiiskogo kongressa (Moskva, 24–28 maia 2005 g.),Moskva : [b. i.], 313.

Khofstede, G. (2002) Organizatsionnaia kul'tura. Upravlenie chelovecheskimi resursami. Sankt-Peterburg : Piter.

Iablonskene, N. L. (2006) Korporativnaia kul'tura sovremennogo universiteta. Universitetskoe upravlenie : praktika i analіz, 2. The Access Mode : http://www.umj.ru/index.php/pub/inside/728.

Hofstede Geert. Cultures Conseguences : International Differences in Work Related Values / Geert Hofstede. – London : Sage Publications, – 2001. – P. 51–61.

Kroeber, A. L. (1952) Culture : A Critical Review of Concepts and Definitions / A. L. Kroeber, C. I. Ktuckhohn. N.Y., 30–39.

##submission.downloads##

Номер

Розділ

Філософія