ЗМІСТ ДИСЦИПЛІН ЦИКЛУ ПРОФЕСІЙНОЇ ТА ПРАКТИЧНОЇ ПІДГОТОВКИ ФАХІВЦІВ З ІНФОРМАТИКИ
Ключові слова:
інформатика, освітній стандарт, кваліфікаційні характеристики IT-професій, Європейська рамка e-компетенційАнотація
У статті представлено огляд шляхів реформування національної системи IT-освіти, щозатребувана наукою і практикою. Запропоновано підхід до розробки компетентнісно орієнтованого стандарту вищої IT-освіти, в якому будуть сформовані відповідні вимогам IT-галузі компетентності на основі Європейської рамки ІКТ-компетенцій 2.0 та переліку дисциплін, узгодженого з міжнародними стандартами.
Аналізується твердження, що відповідно до Національного класифікатора професій освітньо-професійна програма з інформатики повинна встановлювати вимоги до змісту, обсягу й рівня освіти та професійної підготовки фахівців з інформаційних технологій (на рівні бакалаврату) та професіоналів в галузі програмування (на рівні магістратури).
Посилання
Galuzevij Standart vishhoyi osvіti Ukrayini. Osvіtnio-kvalіfіkacіjna harakteristika bakalavra. Napryam pіdgotovki «Іnformatika» : Golova robochoyi grupi rozrobki standartu Akіmenko V. Zatverdzheno Nakazom mіnіstra Mіnіsterstva osvіti ta nauki Ukrayini, No. 880 vіd 16.09.2010.
Golubenko, O., Morozova, T. (2009) Natsionalna ramka kvalifikatsiy u konteksti Evropeyskih peretvoren’ osvitn`ogo prostoru. Vischa shkola, № 3, 44–56.
Defitsit IT-fahivtsiv v Ukrayini – 30 %. Informatsiyne agentstvo UNIAN. The Access Mode : http://www.unian.ua/news/433428-defitsit-it-fahivtsiv-v-ukrajini-30.html.
Entsiklopediya osviti. Kyiv : Yurinkom Inter, 2008.
Zinkovskiy, Yu. (2010) Model Natsionalnoyi ramki kvalifikatsiy Ukrayini. Profesijno-technichna osvita, № 2, 5–8.
KlasifIkator profesij DK 003:2010. Kyiv : Sotsinform.
Lugoviy, V. (2010) Kontseptualni zasadi rozroblennya natsIonalnoji ramki kvalifikatsij. Vischashkola, № 9, 15–24.
Melnik, S. (2008) Rozrobka osvitnih ta profesiynih standartiv novogo tipu na bazichinnih analogiv. The Access Mode : www.nbuv.gov.ua/portal/Soc_Gum/Vzuk/2008_18/tom/140_150.pdf
Morozova, T., Mendzebrovskiy I. (2012) Do problemi vzaemodiy i profesiynih i osvitnih standartiv v IT-galuzi. Vischashkola, № 12, 45–53.
Morozova, T., Mendzebrovskiy I. (2013) Standarti IT-profesiy yak zasib Informatsiynogo obminu mizh industriyu ta osvitoyu. Vischashkola, № 11, 34–41.
Nikitchenko, M., Omelchuk, L. (2013) Porivnyalniy analiz ukrayinskogo standartu osvitn’o-profesiynoji pidgotovki z informatikiti mizhnarodnogo standartu Computer Science’2013. Aktualni problemi pidgotovki spetsIalistiv IKT (APPSIKT-2013). Hmelnitskiy, 130-134.
Omelchuk, L. (2013) Do pitannya rozrobki kompetentnIsno orientovanogo standartu osvitn’o-profesiynoji pidgotovki z Informatiki. Vischashkola, № 11, 42–49.
Omelchuk, L. (2014) Zastosuvannya kompetentnisno orientovanogo pidhodu do modernizatsiji zmistu distsiplin tsiklu profesiynoyi ta praktichnoji pidgotovki fahivtsiv z informatiki na prikladi rozrobki robochoji navchalnoji programi distsiplini «Programuvannya». Visnik Kiyivs’kogo uniner-sitetutu, V. 2.
Omelchuk, L. (2013) Porivnyalniy anaIiz ukrajins’kogo standartu osvItn’o-profesijnoji pidgotovki z Informatiki 2010 roku ta derzhavnogo osvitn’ogo standartu vischoji profesijnoji osviti z Informatiki ta obchislyuvalnoji tehniki Rosijskoji Federatsiji 2009. Aktualni problemi pidgotovki spetsIalistiv IKT (APPSIKT-2013). Hmelnitskiy, 135–138.
Saydametova, Z. (2007) Podgotovka inzhenerov-programmistov po spetsialnosti «Informatika». Simferopol : Kryimuchpedg.
Sisoyeva, S. (2010) Stvorennya Natsionalnoji sistemi kvalifIkatsij – problema zagalnonat-sionalnogo rivnya. Ridna shkola, № 6, 7–13.
European e-Competence Framework, e-CF. The Access Mode : www.ecompetences.eu
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).