АКРЕДИТАЦІЯ ЯК ІМІДЖЕВА СТРАТЕГІЯ ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ВИЩОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
іміджева стратегія, бренд університету, стратегії конкурентної поведінки, якість освіти, модель акредитаціїАнотація
Забезпечення високої конкурентоспроможності набуває статусу визначального чинника виживання вищого навчального закладу в сучасних умовах, коли бюджетне фінансування може бути розподілено не тільки між державними, а й приватними навчальними закладми, що також беруть участь у конкурсі позабюджетних місць. У цих умовах вищий навчальний заклад вже не може використовувати старі механізми функціонування, що не забезпечують йому належної гнучкості та адаптивності при виборі стратегії конкурентної поведінки і здійсненні конкретних заходів, спрямованих на формування конкурентних переваг на ринку освітніх послуг.
Метою написання статті є ознайомлення читачів з сутністю та видами систем акредитації у світовому просторі, визначення найбільш характерних критеріїв, що значною мірою впливають на якісну вищу освіту і визнання університету в освітньому просторі. Розглянуто міжнародний досвід щодо використання інструментарію акредитаційних процедур, спрямований на створення стійкого позитивного іміджу вищого навчального закладу на ринку освітніх послуг, створення або зміцнення бренду вищого навчального закладу і формування лояльної до нього споживчої аудиторії.
Посилання
Nakaz Ministerstva osviti i nauki, molodi ta sportu № 1258 vid 20. 12. 2010 r. «Schodo Planu realizaciji zavdan', viznachenih rozporyadzhennyam Kabinetu Ministriv Ukrajini vid 27.08.2010 r. № 1728 «Pro zatverdzhennya planu zahodiv schodo rozvitku vischo¿ osviti na period do 2015 roku»
Ukaz Prezidenta Ukrajni vid 25 chervnya 2013 roku № 344/2013 «Nacional'na strategiya roz-vitku osviti v Ukra¿ni na period do 2021 roku»
Svizhevs'ka S. (2013) Formuvannya suchasnih pidhodiv do akreditaciji u vischih navchal'nih zakladah Ukrajni. Vischa shkola, № 6, 21–35.
Standarti i rekomendaciji schodo zabezpechennya yakosti v Evropeis'komu prostori vischoji osviti. The Acces Mode : http://www.enqa.eu/files/ESG%2Ukrainian.pdf
The Access Mode : http://www.abet.org/accreditation/
The Access Mode: http://www.allacronyms.com/GATE/Global_Alliance_for_Transnational_Education/1253730
The Access Mode : http://www.qaa.ac.uk/Pages/default.aspx
The Access Mode : http://www.open.ac.uk/about/validate/
The Access Mode : http://www.engineersaustralia.org.au/about-us/program-accreditation
QS World University Rankings. The Access Mode : http://www.topuniversities.com/
##submission.downloads##
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).