ВДОСКОНАЛЕННЯ ВИЩОЇ ОСВІТИ ЯК ЕКЗИСТЕНЦІЙНА ПРОБЛЕМА

Автор(и)

  • Наталія Вячеславівна Бородіна Одеський національний політехнічний університет, Україна
  • Любов Василівна Пейчева Одеський національний політехнічний університет, Україна

Ключові слова:

менеджмент освіти, вдосконалення освіти, філософські засади освіти у ВНЗ, освітня мотивація, екзистенціали.

Анотація

Стаття присвячена виявленню філософського базису незадоволення студентів якістю вищої освіти та аналізу перспектив вдосконалення освіти як реалізації глибинних екзистенційних проблем студентів. В ході дослідження було опитано понад 300 респондентів та виявлені найбільш важливі фактори розчарування якістю навчання: відсутність можливості вибору предметів, недостатня кількість мотиваційних заходів у вузі, та незадоволення викладачами, які викладають застарілі навчальні програми та використовують неефективні методики навчання. ВНЗ намагаються вирішити ці проблеми формально, враховуючи рейтинг викладача через кількість написаних наукових статей та методичних праць, але для дійсного контролю якості навчання необхідно ввести ще й «студентський рейтинг»(анонімне тестування студентів) та «психологічний рейтинг», який виявить психологічне вигорання, схильність до корупції, стресу та здатність керувати аудиторію слухачів.

Враховуючи концептуальні засади освіти, що прагнення студентів ґрунтуються на головних життєвих екзістенціалах, у межах нашого дослідження ми виявили, що необхідно зосередити процес вдосконалення вищої освіти на наступних екзістенціалах: прагнення свободи (необхідно збільшити вибір предметів, щоб студент свідомо підходив до процесу навчання та розумів свою відповідальність за вибір), прагнення цілісності (необхідно збільшити "роботу в команді" в студентських групах, внести більш різноманітні завдання як квести та інші), схильність ставити запитання (ми повинні підвищити інтерактивність навчання: студентам важливо мати можливість коментувати навчальні матеріали на сайтах і листуватися з викладачами по e-mail). Реалізація екзистенціалів допоможе студенту зрозуміти сенс навчання та отримати освітню мотивацію.

Біографії авторів

Наталія Вячеславівна Бородіна, Одеський національний політехнічний університет

доцент кафедри філософії та методології, кандидат філософських наук

Любов Василівна Пейчева, Одеський національний політехнічний університет

студентка 5 курсу

Посилання

Zakon Ukrai'ny «Pro vyshhu osvitu» vid 01.07.2014 № 1556-VII. Access Mode : http://vnz.org.ua/zakonodavstvo/111-zakon-ukrayiny-pro-vyschu-osvitu

Proekt postanovy KMU «Pro utvorennja Nacional'nogo agentstva iz zabezpechennja jakosti vyshhoi' osvity». Access Mode : http://osvita.gov.ua/?p=578

Baranovs'ka, O. M. (2010) Filosofs'kyj foot-quest : gra jak metodyka vykladannja. Filosofs'ka dumka : ukrai'ns'kyj naukovo-teoretychnyj chasopys, 5, 103–110.

Bugrov, V. A. (2014) Programa rozvytku : ideja universytetu. Vestnyk KNU,1(115), 5-7

Kamju, A. Mif o Sizife. Access Mode : http://nv-shulenina.narod.ru/kamumyth.pdf

Kvit, S. Logika reform – ce decentralizacija i dereguljacija. Access Mode : http: //osvita.ua/vnz/reform/46350/

Merlo-Ponti, M. (1999) Fenomenologija vosprijatija (1945). Sankt-Peterburg : Juventa; Nauka.

Ortega-i-Gasset, H. (1997) Izbrannye trudy. Moskva : Ves' mir.

Platon. Pir. Access Mode : http : //samlib.ru/editors/a/aleksandr_ n_ r / pir. shtml

Hajdegger, M. (1993) Vremja i bytie : Stat'i i vystuplenija. Moskva : Respublika.

##submission.downloads##

Опубліковано

2015-02-24

Номер

Розділ

Філософія