ІНТЕГРАЦІЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ІНТЕРНАЦІОНАЛЬНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ: ФІЛОСОФСЬКО-ОСВІТНІЙ ДИСКУРС
Ключові слова:
інтеграція, інтернаціональне освітнє середовище, соціальна адаптація, інклюзіяАнотація
У статті, за результатами соціологічного дослідження, проведеного серед іноземних студентів, формулюються висновки щодо постановки проблеми інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище. Розкривається суть взаємодії особистості іноземного студента та інтернаціонального освітнього середовища, наводяться результати отриманих взаємозв’язків між факторами соціальної адаптації як першого етапу інтеграції.
У широкому філософському сенсі поняття «інтеграція» та «дезінтеграція» пов’язані з філософськими категоріями частини та цілого, одиничного, особливого й загального. Процес інтеграції відбувається при співпадінні стратегічних цілей, суспільно значущої діяльності, моделей поведінки, ціннісної системи середовища та особистості. А оскільки прибуваючи на навчання в іншу країну, особистість іноземного студента та інтернаціональне освітнє середовище мають спільне тільки в цілях, то процесу інтеграції передують такі процеси як соціальна адаптація, інклюзія, і вже потім інтеграція як завершальний етап даної взаємодії. Оскільки показниками успішності процесу інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище ми вважаємо успішне продовження ними соціалізації як індивідуалізації суспільного та усуспільнення індивідуального – то використання саме поняття інтеграції обґрунтовується як доцільне. Інтеграції притаманна ціннісна взаємоспрямованість індивіда і середовища, інклюзії – одностороння орієнтація індивіда на цінності і норми, які пропонує соціум. Кінцева мета інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище полягає у можливості координації та успішному функціонуванні даного середовища в цілому та його складових, враховуючи їх своєрідність та самобутність, індивідуальні та національні особливості та відмінності та загальноцивілізаційні цінності.
Посилання
Bigalov, M. I. (2003) Edinoe obrazovatelnoe prostranstvo. Globalistika : Entsiklopediya / Red. I. Mazur, A. N.Chumakov. Moskva : Logos, 326–327.
Bukatov, N. S. (2013) Integratsiya obrazovatelnyih system I problema formirovaniya novoy lichnosti v sisteme vyisshego obrazovaniya. Vestnik Novosibirskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, № 1, 43–49.
Dialektika v naukah o prirode I cheloveke. Edinstvo I mnogoobrazie mira, differentsiatsiya I integratsiya nauchnogo znaniya (1983). Moskva : Nauka.
Dobrenkov, V. I., Kravchenko, A. I. (2004) Fundamentalnayasotsiologiya: v 15 t., t. 2: Empiricheskaya I prikladnaya sotsiologiya. Moskva : INFRA-M.
Dobrenkov, V., Kravchenko, A. (2001) Sotsiologiya : v 3 t. Moskva : Infra-M.
Kalinovskaya, T. P. (2002) Integratsionnyie protsessi v obrazovanii vzroslyih kak factor razvitiya intellektualnogo I sotsiokulturnogo potentsiala regiona. Sankt-Peterburg : IOV RAO.
Maslieva, S. N. (2014) Integratsiya i inklyuziya : paradigmalnaya harakteristika. Istoricheskaya I sotsialno-obrazovatelnaya myisl, № 2, 159–165.
Ogurtsov, A. P., Platonov, V. V. Obrazi obrazovaniya. Zapadnaya filosofiya obrazovaniya. XX vek. Sankt-Peterburg : RHGI.
Panarin, V. I. (2009) Globalnyie i regionalnyie tendentsii razvitiya otechestvennogo obrazovaniya (sotsialno-filosofskiy analiz): avtoref.dis. ... doktrora filosofskih nauk: 09.00.11. Krasnoyarsk.
Plaksiy, S. I. (2005) Paradoksi vyisshego obrazovaniya. Moskva : Natsionalnyi institute biznesa.
Polyankina, S. Yu. (2013) Ponyatie integratsii v kategorialnom apparate filosofii obrazovaniya. Integratsiya obrazovaniya, № 2,76–81.
Puzankova, E. N. (2009) Sovremennaya pedagogicheskaya integratsiya, ee harakteristiki. Obrazovanie i obschestvo, № 1, 9–13.
Pushkarev, Yu. V. (2013) Innovatsionnoe obrazovatelnoe uchrezhdenie : voprosi issledovaniya protsessov sovremennogo razvitiya. Vestnik Novosibirskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, № 4, 48–54.
Rossiyskaya sotsiologicheskaya entsiklopediya. Moskva : NORMA-INFRA-M.
Savchenko, I. O. (2012) Sotsiokulturnaya integratsiya i dezintegratsiya sovremennih mnogoetnichnih soobschestv : avtoreferat dis. ... doktora sotsiologicheskih nauk : 22.00.06. Nizhegorskyi gosudarstvennij universitet imeni N. I. Lobachevskogo.
Timoshenko, I. G. (2005) Rol` filosofii v protsessah integratsii mirovogo obrazovatelnogo prostranstva. Modernizatsiya rossiyskogo obrazovaniya : sbornik statej, 128–130.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).