ІНТЕГРАЦІЯ ІНОЗЕМНИХ СТУДЕНТІВ У ІНТЕРНАЦІОНАЛЬНЕ ОСВІТНЄ СЕРЕДОВИЩЕ: ФІЛОСОФСЬКО-ОСВІТНІЙ ДИСКУРС

Автор(и)

  • Олександр Анатолійович Іщенко Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Ukraine

Ключові слова:

інтеграція, інтернаціональне освітнє середовище, соціальна адаптація, інклюзія

Анотація


У статті, за результатами соціологічного дослідження, проведеного серед іноземних студентів, формулюються висновки щодо постановки проблеми інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище. Розкривається суть взаємодії особистості іноземного студента та інтернаціонального освітнього середовища, наводяться результати отриманих взаємозв’язків між факторами соціальної адаптації як першого етапу інтеграції.
У широкому філософському сенсі поняття «інтеграція» та «дезінтеграція» пов’язані з філософськими категоріями частини та цілого, одиничного, особливого й загального. Процес інтеграції відбувається при співпадінні стратегічних цілей, суспільно значущої діяльності, моделей поведінки, ціннісної системи середовища та особистості. А оскільки прибуваючи на навчання в іншу країну, особистість іноземного студента та інтернаціональне освітнє середовище мають спільне тільки в цілях, то процесу інтеграції передують такі процеси як соціальна адаптація, інклюзія, і вже потім інтеграція як завершальний етап даної взаємодії. Оскільки показниками успішності процесу інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище ми вважаємо успішне продовження ними соціалізації як індивідуалізації суспільного та усуспільнення індивідуального – то використання саме поняття інтеграції обґрунтовується як доцільне. Інтеграції притаманна ціннісна взаємоспрямованість індивіда і середовища, інклюзії – одностороння орієнтація індивіда на цінності і норми, які пропонує соціум. Кінцева мета інтеграції іноземних студентів в інтернаціональне освітнє середовище полягає у можливості координації та успішному функціонуванні даного середовища в цілому та його складових, враховуючи їх своєрідність та самобутність, індивідуальні та національні особливості та відмінності та загальноцивілізаційні цінності.

Посилання

Bigalov, M. I. (2003) Edinoe obrazovatelnoe prostranstvo. Globalistika : Entsiklopediya / Red. I. Mazur, A. N.Chumakov. Moskva : Logos, 326–327.

Bukatov, N. S. (2013) Integratsiya obrazovatelnyih system I problema formirovaniya novoy lichnosti v sisteme vyisshego obrazovaniya. Vestnik Novosibirskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, № 1, 43–49.

Dialektika v naukah o prirode I cheloveke. Edinstvo I mnogoobrazie mira, differentsiatsiya I integratsiya nauchnogo znaniya (1983). Moskva : Nauka.

Dobrenkov, V. I., Kravchenko, A. I. (2004) Fundamentalnayasotsiologiya: v 15 t., t. 2: Empiricheskaya I prikladnaya sotsiologiya. Moskva : INFRA-M.

Dobrenkov, V., Kravchenko, A. (2001) Sotsiologiya : v 3 t. Moskva : Infra-M.

Kalinovskaya, T. P. (2002) Integratsionnyie protsessi v obrazovanii vzroslyih kak factor razvitiya intellektualnogo I sotsiokulturnogo potentsiala regiona. Sankt-Peterburg : IOV RAO.

Maslieva, S. N. (2014) Integratsiya i inklyuziya : paradigmalnaya harakteristika. Istoricheskaya I sotsialno-obrazovatelnaya myisl, № 2, 159–165.

Ogurtsov, A. P., Platonov, V. V. Obrazi obrazovaniya. Zapadnaya filosofiya obrazovaniya. XX vek. Sankt-Peterburg : RHGI.

Panarin, V. I. (2009) Globalnyie i regionalnyie tendentsii razvitiya otechestvennogo obrazovaniya (sotsialno-filosofskiy analiz): avtoref.dis. ... doktrora filosofskih nauk: 09.00.11. Krasnoyarsk.

Plaksiy, S. I. (2005) Paradoksi vyisshego obrazovaniya. Moskva : Natsionalnyi institute biznesa.

Polyankina, S. Yu. (2013) Ponyatie integratsii v kategorialnom apparate filosofii obrazovaniya. Integratsiya obrazovaniya, № 2,76–81.

Puzankova, E. N. (2009) Sovremennaya pedagogicheskaya integratsiya, ee harakteristiki. Obrazovanie i obschestvo, № 1, 9–13.

Pushkarev, Yu. V. (2013) Innovatsionnoe obrazovatelnoe uchrezhdenie : voprosi issledovaniya protsessov sovremennogo razvitiya. Vestnik Novosibirskogo gosudarstvennogo pedagogicheskogo universiteta, № 4, 48–54.

Rossiyskaya sotsiologicheskaya entsiklopediya. Moskva : NORMA-INFRA-M.

Savchenko, I. O. (2012) Sotsiokulturnaya integratsiya i dezintegratsiya sovremennih mnogoetnichnih soobschestv : avtoreferat dis. ... doktora sotsiologicheskih nauk : 22.00.06. Nizhegorskyi gosudarstvennij universitet imeni N. I. Lobachevskogo.

Timoshenko, I. G. (2005) Rol` filosofii v protsessah integratsii mirovogo obrazovatelnogo prostranstva. Modernizatsiya rossiyskogo obrazovaniya : sbornik statej, 128–130.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-03-01

Номер

Розділ

Філософія