ДОСЛІДЖЕННЯ ВПЛИВУ ІКТ НА САМООРГАНІЗАЦІЮ І САМОРОЗВИТОК ОСОБИСТОСТІ

Олена Василівна Винославська

Анотація


Інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) настільки глибоко увійшли майже в усі сфери буття особистості, що спричиняють значний вплив на її розвиток. У статті представлено теоретичний аналіз проблеми впливу ІКТ на користувачів та можливостей вивчення переваг і недоліків впливу ІКТ на самоорганізацію та саморозвиток особистості. Обґрунтовується актуальність дослідження проблем переведення у знання інформації, що розповсюджується через ІКТ, розробки комп’ютерних навчальних програм, а також збереження психічного та фізичного здоров’я користувачів ІКТ. Наведено текст розробленого авторкою питувальника «Застосування інформаційно-комунікаційних технологій у навчальному процесі для самоорганізації та саморозвитку особистості».

Ключові слова


особистість; інформаційно-комунікаційні технології; користувачі ІКТ; вплив ІКТ; самоорганізація; саморозвиток

Повний текст:

PDF

Посилання


Vynoslavska, O.V. (2002b) Samomenedzhment u strukturi psyhologichnoi' kul'tury vykladacha tehnichnogo universytetu. Visnyk NTUU “KPI”: Filosofija. Psyhologija. Pedagogika”, 2(5), 83-94.

Vynoslavs'ka, O.V. (2012) Kompleks metodyk «Doslidzhennja psyhologichnoi' kul'tury vykladachiv tehnichnogo universytetu». Visnyk Chernigivs'kogo nacional'nogo pedagogichnogo universytetu. (Serija: Psyhologichni nauky). T. 1., Vyp. 103, Chernigiv: ChNPU, 53–57.

Vynoslavs'ka, O.V. (2013) Psyhologo-pedagogichnyj suprovid zastosuvannja IKT u prostori vyshhoi' tehnichnoi' osvity. Vyshha shkola: Naukovo-praktychne vydannja, №11(113), 71–79.

Dem’janchuk, O. (2000) Osvitnja polityka j upravlinnja osvitoju v perehidnyj period: teoretychni zasady ta praktychne vtilennja. Osvita dlja demokratii'. Kyi'v: Al'tpres, 16-23.

Zaivert, L. (1991) Vashe vremia – v vashikh rukakh: (Sovety rukovoditeliam, kak effektivno ispol'zovat' rabochee vremia). Moskva: Ekonomika.

Kolpakov, V.M. (2014) Samomenedzhment jak faktor pidgotovky ljudyny do zhyttja v suchasnomu suspil'stvi. Visnyk pisljadyplomnoi' osvity zbirka naukovyh.prac'. Unyversytet menedzhmenta osvity NAPN Ukrai'ny; Vol. 12(25), Kyi'v: ATOPOL, 90–104.

Motkov, O.I. (1999) Psihologicheskaja kul'tura lichnosti. Shkol'nyj psiholog,15, 8–9.

Filippova L.Ja., Zeleneckij V.S. (2006) Komp'juternaja jetika. Moral'no-jeticheskie i pravovye normy dlja pol'zovatelejkomp'juternyh setej: uchebnoe posobie. Har'kov: Krossroud.

Shter N. (2001) Svit znannja. Deutschland,1, 37-41.

Advantages of Using ICT in Teaching Learning Process . Аcces mode : http://retnotamia.blogspot.com/search/label/Advantages of ICT.

Bargh, J. A., McKenna, J. Y. A. (2004) The Internet and Social Life. Annual Review of Psychology, Vol. 55, 573–590.

Carr, N. (2011) The Shallows : What the Internet Is Doing to Our Brains Paperback. Publisher: W. Norton & Company.

Etyka i techyika: Etyczne, społeczne i edukacyjne aspekty działności inżynierskiej. Wroclaw.

Foley, P. (2004) Does the Internet help to overcome social exclusion? Electronic Journal of egovernment, 139–146.

Galston, W. A. (2000) Does the Internet Strengthen Community? National Civic Review, Vol. 89, No. 3, 193–202.

Gross, R., Acquisti A. (2005) Information Revelation and Privacy in Online Social Networks. Workshop on Privacy in the Electronic Society (WPES). Acces mode: http://www.heinz.cmu.edu/~acquisti/papers/privacy-facebook-gross-acquisti.pdf

Nie, N. H. (2001) Sociability, Interpersonal Relations, and the Internet. American Behavioral Scientist, Vol. 45, No. 3, 420–435.

O’Konnell, B.M. (1998) Ethics, Low, and Information Technology. Social Science Computer Review, Vol. 16, No. 3, 283–292.

Top 10 Negative Effects of Internet for Students. Acces mode: http://retnotamia.blogspot.com/2013/04/top-10-negative-effects-of-internet-on.html.

Vynoslavska O. (2014) Psychological and educational training of future lecturers in engineering sciences. Etyka i techyika: Etyczne, społeczne i edukacyjne aspekty działności inżynierskiej. Wroclaw, 151–158.

Wang, N. (2011) About the Thinking of the Influence of Internet to the University Students. Information Computing and Applications: Second International Conference, ICICA 2011, Qinhuangdao, China, October 28-31, 2011. Proceedings, Part II, 471–478


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Винославська О. В Самоменеджмент у структурі психологічної культури викладача технічного університету / О. В. Винославська // Вісник НТУУ “КПІ”: Філософія. Психологія. Педагогіка”. – 2002. – №2(5). – С. 83–94.

2. Винославська О. В. Комплекс методик «Дослідження психологічної культури викладачів те- хнічного університету» / О. В. Винославська // Вісник Чернігівського національного педагогічного університету. Т. 1. – 2012. – Вип. 103. –Чернігів : ЧНПУ, 2012. – С. 53–57. (Серія: Психологічні науки).

3. Винославська О. В. Психолого-педагогічний супровід застосування ІКТ у просторі вищої те- хнічної освіти / О. В. Винославська // Вища школа : Науково-практичне видання. – 2013. – №11(113). – С. 71–79.

4. Дем’янчук О. Освітня політика й управління освітою в перехідний період: теоретичні засади та практичне втілення / О. Дем’янчук // Освіта для демократії. – К. : Альтпрес, 2000. – С. 16–23.

5. Зайверт Л. Ваше время – в ваших руках: (Советы руководителям, как эффективно исполь- зовать рабочее время) / Л. Зайверт. – М. : Экономика, 1991. – 232 с.

6. Колпаков В. М. Самоменеджмент як фактор підготовки людини до життя в сучасному суспільстві / В. М. Колпаков // Вісник післядипломної освіти : зб. наук. пр. / Ун-т менедж. освіти НАПН України. –Вип. 12(25). – К. : АТОПОЛ, 2014. – С. 90–104.

7. Мотков О. И. Психологическая культура личности / О. И. Мотков // Школьный психолог. – 1999. – №15. – С. 8–9.

8. Филиппова Л. Я. Компьютерная этика. Морально-этические и правовые нормы для пользо- вателей компьютерных сетей : [учеб. пособие] / Л. Я. Филиппова, В. С. Зеленецкий. – Харьков : Кроссроуд, 2006. – 212 с.

9. Штер Н. Світ знання // Deutschland. – 2001. – №1. – С. 37–41.

10. Advantages of Using ICT in Teaching Learning Process . Аcces mode : http://retnotamia.blogspot.com/search/label/Advantages of ICT.

11. Bargh, J. A., McKenna, J. Y. A. (2004) The Internet and Social Life. Annual Review of Psychology, Vol. 55, 573–590.

12. Carr, N. (2011) The Shallows : What the Internet Is Doing to Our Brains Paperback. Publisher: W. Norton & Company.

13. Etyka i techyika: Etyczne, społeczne i edukacyjne aspekty działności inżynierskiej. Wroclaw.

14. Foley, P. (2004) Does the Internet help to overcome social exclusion? Electronic Journal of egovernment, 139–146.

15. Galston, W. A. (2000) Does the Internet Strengthen Community? National Civic Review, Vol. 89, No. 3, 193–202.

16. Gross, R., Acquisti A. (2005) Information Revelation and Privacy in Online Social Networks. Workshop on Privacy in the Electronic Society (WPES). Acces mode: http://www.heinz.cmu.edu/~acquisti/papers/privacy-facebook-gross-acquisti.pdf

17. Nie, N. H. (2001) Sociability, Interpersonal Relations, and the Internet. American Behavioral Scientist, Vol. 45, No. 3, 420–435.

18. O’Konnell, B.M. (1998) Ethics, Low, and Information Technology. Social Science Computer Review, Vol. 16, No. 3, 283–292. 19. Top 10 Negative Effects of Internet for Students. Acces mode: http://retnotamia.blogspot.com/2013/04/top-10-negative-effects-of-internet-on.html.

20. Vynoslavska O. (2014) Psychological and educational training of future lecturers in engineering sciences. Etyka i techyika: Etyczne, społeczne i edukacyjne aspekty działności inżynierskiej. Wroclaw, 151–158.

21. Wang, N. (2011) About the Thinking of the Influence of Internet to the University Students. Information Computing and Applications: Second International Conference, ICICA 2011, Qinhuangdao, China, October 28-31, 2011. Proceedings, Part II, 471–478.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.