КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ СТАНОВЛЕННЯ МОДЕЛІ СУЧАСНОГО УНІВЕРСИТЕТУ В КОНТЕКСТІ РЕАЛІЗАЦІЇ ВЛАСНОЇ МІСІЇ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ
Ключові слова:
модель університету, місія університету, дослідницький університет, глобалізація, національна ідентичністьАнотація
Трансформаційні процеси, що охопили практично всі аспекти життєдіяльності інформаційного суспільства, актуалізують переосмислення багатьма освітніми інституціями змісту своєї діяльності. В статті здійснюється спроба філософського осмислення сучасної моделі університету, яка виконуючи покладену на неї місію виховання фахівців, спроможних забезпечувати інноваційний розвиток держави та загальний цивілізаційний поступ, своє завдання вбачала у трансляції соціального досвіду, поєднанні минулого й майбутнього, збереженні та передачі нащадкам культурної традиції і, водночас, продукуванні нових ідей, методик, технологій.
Попри значну кількість існуючих в сучасному освітньому просторі моделей університетів автором в якості однієї з найбільш перспективних визначається модель дослідницького університету, потужний культуротворчий потенціал якої за відповідних модернізаційних змін в контексті освітніх потреб нинішнього суспільства, дозволяє визначати її в якості центру освіти, науки та культури.
Осмислення можливостей імплікації даної моделі до освітньої політики сучасних держав визначає перспективні шляхи її розвитку в якості університетів світового класу для високорозвинених країн, або ж мережевих університетів для менш розвинених держав.
Подальше дослідження реальних умов та перспективних можливостей розвитку університетів даного типу в умовах глобалізованого мультикультурного світу дозволяє визначити найбільш суттєві аспекти їх ефективного та продуктивного функціонування, а саме збереження власної національної ідентичності та забезпечення національного виховання студентів.Посилання
Al'tbah, F., Salmi, Dzh. (2012) Doroga k akademicheskomu sovershenstvu. Stanovlenie issledovatel'skih universitetov mirovogo klassa. Moskva : Ves' mir.
Andrushhenko, V. P., Savel'jev, V. L. (2010) Osvitnja polityka (ogljad porjadku dennogo). Kyi'v : MP «Lesja».
Bakshtanovskij V., Sogomonov, Ju. (2007) Missija universiteta: smyslovye orientiry samoopredelenija. Missija universiteta, 30, 84–113.
Belkin, A. S., Sutyrina, T. A. (2011) Mental'no-missionnoe napravlenie v obrazovanii. Pedagogicheskoe obrazovanie v Rossii, 5, 66–74.
Velyka hartija universytetiv. Access mode: http://www.edupolicy.org.ua/files/Magna_Charta_Universitatum.pdf
Gershunskij, B. S. (1998) Filosofija obrazovanija dlja ХХІ veka (V poiskah praktikoorientirovannyh koncepcij). Moskva : Sovershenstvo.
Klark, B. (2011) Podderzhanie izmenenij v universitetah: preemstvennost' kejs-stadi i koncepcij. Moskva: GU VShJe.
K obshhestvam znanija : Vsemirnyj doklad JuNESKO. (2005) Parizh: Izdatel'stvo JuNESKO.
Kurbatov, S. V. (2011) «Ideja Universytetu» v konteksti suspil'stva znan'. Svitogljad-filosofijareligija, 1(1), 50–57.
Mechaninov, O. P. (2005) Suchasni modeli rozvitku universitetskoi osviti v Ukraini. Mikolaiv : Vidavniztvo MDGU im. Petra Mogili.
Nechaev, V. Ja. (2004) Parametry globalizacii i faktory Bolonskogo processa. Vestnik Moskovskogo universiteta, 4, 27–34.
Ortega-i-Gasset, H. (2005) Missija Universiteta. Minsk : BGU.
Pan'kova, N. M. (2013) Missija universiteta. Perspektivy nauki i obrazovanija, 4–13.
Razrabotka strategii obrazovatel'nogo uchrezhdenija: monografija (2008) (pod red. E. Knjazeva, A. Kljueva). Ekaterinburg : Izdatel'stvo Ural'skogo universiteta.
Ridings, B. (2009) Universitet v ruinah. Minsk : BGU
Titarenko, L. G. (2002) Missija universitetskogo obrazovanija v uslovijah globalizacii obshhestva. Universitetskoe obrazovanie: ot jeffektivnogo prepodavanija k jeffektivnomu ucheniju. Minsk, 9–19.
Jableckaja, Ju. (2004) Missii organizacii i universiteta: nekotorye osobennosti. Alma mater. Vestnik vysshej shkoly, 9, 3–15.
Marginson, S. (2012) Emerging Countries Need World-Class Universities. University World News, 214.
Mohrman, K., Mab, W., Baker, D. (2008) The Res
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).