МУЗИЧНИЙ ПРОДЮСЕР ЯК СУБ’ЄКТ ТВОРЧОСТІ: ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ ТА СОЦІОКУЛЬТУРНІ НАСЛІДКИ

Ірина Костянтинівна Покулита, Артур Полховський

Анотація


В статті досліджується актуальна проблема розвитку сучасної музичної сфери українського суспільства, насамперед у формах популярної культури. Проблема творчості постає як методологічна стратегія сучасного дискурсу щодо музичного продюсування (саунд-продюсування). До філософського осмислення творчості продюсера долучається компонента міждисциплінарних розвідок. Головний підхід дослідження музичного продюсування полягає у розгляді специфіки продюсерської діяльності. Визначаються основи цієї професії, як в аспекті організаційно-регулятивних задач, так й з точки зору художньої складової продюсерської діяльності. Доводиться синтетична та синтезуюча природа продюсерської творчості.

Особлива увага приділяється диференційованості продюсерської діяльності в цілому та музичного продюсування зокрема. Аналізуються сформовані в останні десятиліття стереотипи сприйняття суспільством професії «продюсер» та розглядаються причини помилкових суджень щодо специфіки продюсерської діяльності. Акцентується аспект креативних характеристик музичного продюсування, включаючи естетичні, комунікативні, психологічні, адміністративні та інші якості. Вивчається причинно-наслідковий зв'язок змін ролі продюсера в організації творчості обдарованих виконавців в контексті розвитку мережевих комунікацій. Підкреслюється питання відсутності як законодавчої бази продюсування музичної сфери, так й проблема відсутності системи фахової освіти за змістом продюсерської діяльності. Аналізуються елементи командної творчості як особливого різновиду творчої діяльності в сфері художньої культури. Встановлюється сутнісна специфіка вітчизняної музично-розважальної індустрії: вектор шоу-бізнесу й соціокультурні  перспективи розвитку.

Ключові слова


синтезуюча творчість; музична сфера; продюсерська діяльність; саунд-продюсер; командна творчість

Повний текст:

PDF

Посилання


Bistrova, T. Ju. (2004) Mehanizmi formuvannja suchasnoї modi. Nepreryvnoe arhitekturnoe obrazovanie: problemy i perspektivy. Ekaterinburg, 210–212.

Gol'dberg, Je. (2001) Osobennosti russkogo shou-biznesa. Neon,1, 25–40.

Delez, Zh. (1997) Skladka. Lejbnic i barokko. Moskva : Logos.

Zhdanova, E. І., Іvanov, S. V., Krotova, N. V. (2003) Upravlіnnja ta ekonomіka v shou-bіznesі : Navchal'nij posіbnik. Kiїv : Kornejchuk.

Kornєєva, S. (2004) Tehnologії muzichnogo prodjusuvannja. Sankt-Peterburg : Piter.

Kornєєva, S. (2006) Muzichnij menedzhment. Kiїv : JuNITI-DANA.

Meskon, M., Al'bert, M., Hedourі, F. (2005) Osnovi menedzhmentu. Kiїv : Delo.

Passman, D. (2009) Vse pro muzichnij bіznes. Har'kov : Al'pina Pablisher.

Sidorenko, V., Ogurchikov, P. (2010) Profesіja – prodjuser muziki ta telebachennja. Moskva : Juniti-Dana.

Tul'chins'kij, G. L., Gerasimov, S. V., Lohina, T. E. (2010) Menedzhment specіal'nih podіj v sferі kul'turi: Navchal'nij posіbnik. Moskva : Planeta muzyki.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Бистрова Т. Ю. Механизми формування сучасної моди / Т.Ю. Бистрова // Непрерывное архитектурное образование: проблемы и перспективы: материалы научн. конф. УралГАХА – Екатеринбург, 2004. – С. 210 -212.

2. Гольдберг Э. Особенности русского шоу-бизнеса / Э. Гольдберг // Неон. – 2001. – №1. – С. 25-40

3. Жданова Е.І. Управління та економіка в шоу-бізнесі: Навч. посібник / І.Е. Жданова, С.В. Іванов, Н.В. Кротова // К.: «Корнейчук», 2003. – 172 с.

4. Корнєєва С. Технології музичного продюсування / С. Корнєєва // Санкт-Петербург: «Питер», 2004. – 320 с.

5. Корнєєва С. Музичний менеджмент / С. Корнєєва // К.: ЮНИТИ-ДАНА, 2006. – 214 с.

6. Мескон М. Основи менеджменту / М. Мескон, М. Альберт, Ф. Хедоурі // К.: Дело, 2005. – 481 с.

7. Пассман Д. Все про музичний бізнес / Д. Пассман // Х.: Альпина Паблишер, 2009. – 276 c.

8. Сидоренко В. Професія – продюсер музики та телебачення / В. Сидоренко, П. Огурчиков // М.: Юнити-Дана, 2010. – 720 с.

9. Тульчинський Г.Л. Менеджмент спеціальних подій в сфері культури: Навч. посібник / Г.Л. Тульчинский, С.В. Герасимов, Т.Е. Лохина // М.: Планета музыки, 2010. – 384 с.

10. Делез Ж. Складка. Лейбниц и барокко. / Ж.Делез // М.: Логос., 1997. – 264 с.





Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.