МУЗИЧНИЙ ПРОДЮСЕР ЯК СУБ’ЄКТ ТВОРЧОСТІ: ЗМІСТ ДІЯЛЬНОСТІ ТА СОЦІОКУЛЬТУРНІ НАСЛІДКИ

Автор(и)

  • Ірина Костянтинівна Покулита Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», Ukraine https://orcid.org/0000-0001-6554-7611
  • Артур Полховський Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут», Ukraine

Ключові слова:

синтезуюча творчість, музична сфера, продюсерська діяльність, саунд-продюсер, командна творчість

Анотація

В статті досліджується актуальна проблема розвитку сучасної музичної сфери українського суспільства, насамперед у формах популярної культури. Проблема творчості постає як методологічна стратегія сучасного дискурсу щодо музичного продюсування (саунд-продюсування). До філософського осмислення творчості продюсера долучається компонента міждисциплінарних розвідок. Головний підхід дослідження музичного продюсування полягає у розгляді специфіки продюсерської діяльності. Визначаються основи цієї професії, як в аспекті організаційно-регулятивних задач, так й з точки зору художньої складової продюсерської діяльності. Доводиться синтетична та синтезуюча природа продюсерської творчості.

Особлива увага приділяється диференційованості продюсерської діяльності в цілому та музичного продюсування зокрема. Аналізуються сформовані в останні десятиліття стереотипи сприйняття суспільством професії «продюсер» та розглядаються причини помилкових суджень щодо специфіки продюсерської діяльності. Акцентується аспект креативних характеристик музичного продюсування, включаючи естетичні, комунікативні, психологічні, адміністративні та інші якості. Вивчається причинно-наслідковий зв'язок змін ролі продюсера в організації творчості обдарованих виконавців в контексті розвитку мережевих комунікацій. Підкреслюється питання відсутності як законодавчої бази продюсування музичної сфери, так й проблема відсутності системи фахової освіти за змістом продюсерської діяльності. Аналізуються елементи командної творчості як особливого різновиду творчої діяльності в сфері художньої культури. Встановлюється сутнісна специфіка вітчизняної музично-розважальної індустрії: вектор шоу-бізнесу й соціокультурні  перспективи розвитку.

Біографії авторів

Ірина Костянтинівна Покулита, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

канд. філос. наук, доцент кафедри філософії

Артур Полховський, Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут»

магістрант кафедри теорії та практики управління Факультету соціології і права

Посилання

Bistrova, T. Ju. (2004) Mehanizmi formuvannja suchasnoї modi. Nepreryvnoe arhitekturnoe obrazovanie: problemy i perspektivy. Ekaterinburg, 210–212.

Gol'dberg, Je. (2001) Osobennosti russkogo shou-biznesa. Neon,1, 25–40.

Delez, Zh. (1997) Skladka. Lejbnic i barokko. Moskva : Logos.

Zhdanova, E. І., Іvanov, S. V., Krotova, N. V. (2003) Upravlіnnja ta ekonomіka v shou-bіznesі : Navchal'nij posіbnik. Kiїv : Kornejchuk.

Kornєєva, S. (2004) Tehnologії muzichnogo prodjusuvannja. Sankt-Peterburg : Piter.

Kornєєva, S. (2006) Muzichnij menedzhment. Kiїv : JuNITI-DANA.

Meskon, M., Al'bert, M., Hedourі, F. (2005) Osnovi menedzhmentu. Kiїv : Delo.

Passman, D. (2009) Vse pro muzichnij bіznes. Har'kov : Al'pina Pablisher.

Sidorenko, V., Ogurchikov, P. (2010) Profesіja – prodjuser muziki ta telebachennja. Moskva : Juniti-Dana.

Tul'chins'kij, G. L., Gerasimov, S. V., Lohina, T. E. (2010) Menedzhment specіal'nih podіj v sferі kul'turi: Navchal'nij posіbnik. Moskva : Planeta muzyki.

##submission.downloads##

Опубліковано

2014-06-03

Номер

Розділ

Філософія