ЗАСТОСУВАННЯ ОСВІТНЬО-ІНФОРМАЦІЙНОГО СЕРЕДОВИЩА У НАВЧАЛЬНОМУ ПРОЦЕСІ ВИЩОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ
Ключові слова:
навчальний процес, освітньо-інформаційне середовище, освітньо-інформаційний простірАнотація
У статті розглянуто застосування освітньо-інформаційного середовища у навчальному процесі, а саме глобалізацію освітніх мереж для підвищення інтелектуального потенціалу освітніх закладів України. Застосування освітньо-інформаційного середовища з позицій поетапної інтеграції забезпечує природне формування і розвиток освітньо-інформаційного простору за участі викладачів. Використання освітньо-інформаційного середовища створює умови для цілісного творчого навчального процесу. У поєднанні із засобами навчання це надає ресурси студентам для втілення цільової настанови освітнього процесу. У статті показані взаємозв’язки між основними елементами навчального процесу концептуальної каскадно-циклічної структурної схеми. Визначені протиріччя між вимогами, які суспільство ставить до майбутніх фахівців та можливостями реалізації цих вимог у вищих навчальних закладах.
Посилання
Bykov, V. Ju. (2010) Suchasni zavdannja informatyzacii' osvity. Informacijni tehnologii' i zasoby navchannja, 1(15). Access mode: http://www.іme.edu-ua.net/em.html.
Gokun', O. O., Zhaldak, M. I., Mashbyc', Ju. I. (2001) Osnovy informacijnyh tehnologij navchannja. Kryvyj Rig: Vydavnychyj viddil KDGTU.
Gurevych, R. S., Shestopaljuk, O. V., Shevchenko, L. S. (2004) Zastosuvannja mul'tymedijnyh zasobiv navchannja ta global'nyh informacijnyh merezh u naukovyh doslidzhennjah : posibnyk. Vinnycja.
Gurevych, R.S., Kademija, M. Ju. (2005) Metodyka vprovadzhennja informacijnyh tehnologij u navchal'nyj proces : navchal'nyj posibnyk. Vinnycja: VDPU.
Gurevych R. S., Shestopaljuk, O. V., Kademija, M. Ju. (2006) Suchasni informacijni tehnologii' ta i'h vykorystannja: metod posibnyk dlja studentiv pedagogichnyh VNZ. vykladachiv, magistriv vyrobnychogo navchannja PTNZ, sluhachiv instytutiv pisljadyplomnoi' osvity. Vinnycja : DOV Vinnycja.
Derkach, T. M. (2014) Teoretychni ta metodychni osnovy pidgotovky majbutnih fahivciv himichnyh special'nostej zasobamy informacijnyh tehnologij. Avtoreferat dysertacii' doktora pedagogichnyh nauk : 13.00.04. Instytut vyshhoi' osvity. Kyi’v.
Doroshenko, Ju. O., Semenjuk, N. V. (2002) Zastosuvannja profesijno-orijentovanyh zavdan' ta informacijnyh tehnologij u laboratornomu praktykumi z ekologii' ljudyny. Komp’jutery v navchal'nomu procesi. Uman' : Almi. 20–22.
Zhaldak, M. I. (2011) Vykorystannja komp’juteru v navchal'nomu procesi maje buty pedagogichno vyvazhenym i docil'nym. Komp’juter u shkoli ta sim’i', 3, 3–12.
Zhaldak, M. I. (2005) Dejaki metodychni aspekty navchannja informatyky v shkoli i pedagogichnomu universyteti. Naukovyj chasopys NPU imeni M. P. Dragomanova. Komp’juterno – orijentovani systemy navchannja: Zb. naukovyh prac'. Kиїв: NPU i'm. M.P. Dragomanova, 8, 3–14.
Zhaldak, M. I., Latys'kyj, V. V., Shut, M. I. (2004) Komp’juterno-orijentovani zasoby navchannja matematyky, fizyky, informatyky : posibnyk dlja vchyteliv. Kyi’v : Informatyka.
Zhaldak M. I., Rams'kyj, Ju. S., Rafal's'ka, M. V. (2009) Model' systemy social'no-profesijnyh kompetentnostej vchytelja informatyky. Naukovyj chasopys NPU imeni M. P. Dragomanova. Serija № 2. Komp’juterno – orijentovani systemy navchannja : Zbirka naukovyh prac'. Kyi’v : NGTU imeni M. P. Dragomanova, 14, 5–11.
Zhaldak, M. I. (2002) Pedagogichnyj potencial informatyzacii' navchal'nogo processu. Rozvytok pedagogichnoi' i psyhologichnoi' nauk v Ukrai'ni 1992–2002. Zbirka naukovyh prac' do 10-richchja APN Ukrai'ny: U 2 ch., Akademija pedagogichnyh nauk Ukrai'ny. Harkiv : OVS,1, 371–383.
Zhaldak, M. I. (2005) Pro dejaki metodychni aspekty navchannja informatyky v shkoli ta pedagogichnomu universyteti. Naukovi zapysky Ternopil's'kogo nacional'nogo universytetu i'm. V. Gnatjuka. Serija : Pedagogika, 6, 17–24.
Zhaldak, M. I. (2013) Problemy informatyzacii' navchal'nogo procesu v serednih i vyshhyh navchal'nyh zakladah. Komp’juter u shkoli ta sim’i', 3, 8–15.
Zhaldak, M. I. (1991) Problemy informatyzacii' navchal'nogo procesu v shkoli i v VNZ. Suchasna informacijna tehnologija v navchal'nomu procesi : zbirka naukovyh prac'. Kyi’vs'kyj pedagogichnyj instytut i'meni M.P. Dragomanova vidp. red. M. I. Shkil'. Kyi’v : NPU, 3 – 16.
Zhuk, Ju. O., Sokoljuk, O. M. (2006) Pedagogichni programni zasoby jak rynkovyj produkt. Informacijni tehnologii' i zasoby navchannja,T. 1,1, Access mode: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/ issue/view/30.
Zhuk, Ju. O. (2007) Teoretyko-metodologichni problemy formuvannja informacijnogo osvitn'ogo prostoru Ukrai'ny. Informacijni tehnologii' i zasoby navchannja, T. 3., 2. Access mode: http://journal.iitta.gov.ua/index. php/itlt/issue/view/23.
Zasoby informacijno-komunikacijnyh tehnologij jedynogo informacijnogo prostoru systemy osvity Ukrai'ny : monografija. [za redakcijeju profesora V. Ju. Bykova]. (2010) Kиїв: Pedagogichna dumka.
Zaharova, I. G. (2003) Informacionnye tehnologii v obrazovanii: Uchebnoe posobie dlja studentov vysshih pedagogicheskih uchebnyh zavedenij. Moskva : Izdatel'skij centr «Akademija».
Informacijni tehnologii' i zasoby navchannja: zbirka naukovyh prac' (2005) [za redakcijeju V. Ju. Bykova, Ju. O. Zhuka]. Kyi’v : Atika.
Koval', T. I. (2012) Vyklyky informacijnogo suspil'stva suchasnij osviti. Pedagogichnyj proces : teorija i praktyka. Zbirnyk naukovyh prac'. Kyi’v : TOV «Vydavnyche pidpryjemstvo «EDEL''VEJS», 3, 103–121.
Koval', T. I. (2009) Doslidzhennja problemy stvorennja elektronnyh pidruchnykiv dlja vyshhyh navchal'nyh zakladiv. Vyshha osvita Ukrai'ny: Tematychnyj vypusk «Vyshha osvita Ukrai'ny u konteksti integracii' do jevropejs'kogo osvitn'ogo prostoru»,T. VI (18), 219–230.
Koval', T.I., Sysojeva, S. O., Sushhenko, L. P. (2009) Pidgotovka vykladachiv vyshhoi' shkoly: informacijni tehnologii' u pedagogichnij dijal'nosti: Navchal'no-metodychnyj posibnyk. Kyi’v : Vydavnychyj centr KNLU.
Koval', T. I. (2013) Problema formuvannja pedagogichnogo profesionalizmu vykladachiv v informacijno – osvitn'omu seredovyshhi vyshhogo navchal'nogo zakladu. Naukovyj visnyk Melitopol's'kogo derzhavnogo universytetu imeni Bogdana Hmel'nyc'kogo. Serija : Pedagogika,11, 127–132.
Kozlakova, G. O., Kovaljuk, T. V. (2009) Vprovadzhennja informacijno-komunikacijnyh tehnologij u navchal'nyj proces vyshhoi' shkoly : analiz stanu, problemy, perspektyvy. Visnyk NTUU «KPI». Kyi’v:«Politehnika», 3, 102–107.
Kozlakova, G. O. (1997) Teoretychni i metodychni osnovy zastosuvannja informacijnyh tehnologij u vyshhij tehnichnij osviti : monografija. Kyi’v : IZMN.
Manako A. F., Sinica, K. M. (2012). KT v obuchenii : vzgljad skvoz' prizmu transformacij. Obrazovatel'nye tehnologii i obshhestvo (Educational Technology & Society),V. 15, 3, 337–346.
Morze, N. V. (2008) Osnovy informacijno-komunikacijnyh tehnologij. Kyi’v : Vydavnycha grupa VNV.
Morze, N. V. (2003) Systema metodychnoi' pidgotovky majbutnih vchyteliv informatyky v pedagogichnyh universytetah: Avtoreferat dysertacii' doktora pedagogichnyh nauk: 13.00.02. Nacional'nyj pedagogichnyj universytet im. M.P. Dragomanova. Kyi’v.
Obrazcov P. I. (2000) Psihologo-pedagogicheskie aspekty razrabotki i primenenija v VUZe informacionnyh tehnologij obuchenija. Orel : Orel GTU.
Osnovy standartyzacii' informacijno-komunikacijnyh kompetentnostej v systemi osvity Ukrai'ny: metod, rekomendacii' (2010) [V. Ju. Bykov. O. V. Bilous, Ju. M. Bogachkov ta in.]. Kyi’v : Atika.
Spivakovs'kyj, O. V. (2003) Teorija i praktyka vykorystannja informacijnyh tehnologij u procesi pidgotovky studentiv matematychnyh special'nostej : Monografija. Herson : Ajlant.
Spirin, O. M. (2009) Informacijno – komunikacijni ta informatychni kompetentnosti jak komponenty systemy profesijno-specializovanyh kompetentnostej vchytelja informatyky. Informacijni tehnology i zasoby navchannja, 5, (13). Access mode: http: //www.ime.edu-ua .net/em.html.
Spirin O. M. (2010) Informacijno-komunikacijni tehnologii' navchannja: kryterii' vnutrishn'ogo ocinjuvannja jakosti. Informacijni tehnologii' i zasoby navchannja,5(19), 1–12. Access mode: http: www.inie.edu-ua.net/em.htm.
Spirin O. M. (2010) Kljuchovi harakterystyky IKT-kompetentnostej. Osnovy standartyzacii' informacijno – komunikacijnyh kompetentnostej v systemi osvity Ukrai'ny: metodychni rekomendacii' [V. Ju. Bykov, O. V. Bilous. Ju. M. Bogachkov ta in.]; za zagal'noju redakcijeju V. Ju. Bykova, O. M. Spirina, O. V. Ovcharuk. Kyi’v : Atika.
Spirin, O. M. (2013) Kryterii' i pokaznyky jakosti informacijno-komunikacijnyh tehnologij navchannja. Informacijni tehnologii' i zasoby navchannja, 1, (33). Access mode: http://journal.iitta.gov.ua.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2014 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).