РОЗРОБКИ ПРОГРАМНИХ ЗАСТОСУНКІВ В ТЕРМІНАХ ТАКСОНОМІЯ БЛУМА
Ключові слова:
таксономія Блума, програмна інженерія, освітні стандарти, процес розробки програмного забезпечення, освітні рівніАнотація
У статті проаналізовано компетентності, що відповідають вимогам базового корпусу знань міжнародного стандарту в галузі програмної інженерії SWEBOK і галузевого стандарту МОН України ГСВО за напрямом підготовки 6.050103 «Програмна інженерія» галузі знань 0501 «Інформатика та обчислювальна техніка». Виділено навчальні дисципліни із переліку обов'язкових і варіативних дисциплін цього стандарту, які безпосередньо пов'язані з процесом розробки програмних додатків і формують у студентів відповідні компетентності. Проведено класифікацію цих навчальних дисциплін по відношенню до стадій розробки програмних продуктів - планування проекту, аналіз вимог, проектування, реалізація, якість продукту, супровід. Для кожного етапу проектування визначені дії, необхідні для досягнення цілей заданого рівня і згруповані за рівнями оновленої двовимірної таксономії Блума.
Відзначено, що класифікація навчальних дисциплін підготовки з програмної інженерії і розгортання рівнів освітніх цілей таксономії Блума за стадіями розробки програмного забезпечення дозволяють дотримуватися цілісності підходу в методиці навчання студентів, а також адекватного підбору відповідних засобів навчання та програмного інструментарію.
Посилання
Braude, E. (2004) Tehnologia razrabotki programnogo obespechenia. Sankt-Peterburg : Piter.
Osvitn'o-kvalifikacijna harakterystyka naprjamu pidgotovky 6.050103 «Programna inzhenerija». GSVOU. (2008) Kyi'v : Ministerstvoosvity i nauky Ukrai'ny.
Osvitn'o-profesijna programma naprjamu pidgotovky 6.050103 «Programnainzhenerija». GSVOU. (2008) Kyi'v: Ministerstvoosvity i nauky Ukrai'ny.Braude, Je. (2004) Tehnologija razrabotki programmnogo obespechenija. Sankt-Peterburg : Piter.
AВET. URL: http://www.abet.org/
Sejdametova, Z. S., Abljalimova, Je. I., Medzhitova, L. M. (2012) Oblachnye tehnologii i obrazovanie: pod obshhej redakciej Z.S. Sejdametovoj. Simferopol' : «DIAJPI».
ABET Outcomes Explained Using Bloom's Taxonomy. [Electronic resource]. URL : http://www.eng.auburn.edu/cheweb/faculty/ABET _Outcomes_Explained_Using_Bloom's_Taxonomy.docx
Anderson L. W. , Krathwohl D. (2001) A Taxonomy for Learning, Teaching and Assessing: a Revision of Bloom's Taxonomy of Educational. NY, USA: Longman.
Bloom, B. S. (1984) Taxonomy of Educational Objectives Book 1: Cognitive Domain [2nd edition] NY, USA : Addison Wesley Publishing Company.
Bloom's Digital Taxonomy. Educational Origami. [Electronic resource]. URL : http://edorigami.wikispaces.com/Bloom's+Digital+Taxonomy
Bourque P., Buglione, L., Abran, A., April, A. (2004) Bloom’s taxonomy levels for three software engineering profiles. Proceedings of the 11th Annual International Workshop on Software Technology and Engineering Practice (STEP’04). Washington, DC, USA: IEEE Computer Society, 123-129.
Cheville, A., Yadav, A., Subedi, D., Lundeberg, M. (2008) Work in Progress – Assessing the Engineering Curriculum through Bloom’s Taxonomy. FIE: IEEE Frontiers in Education Conference, S3E-15-S3E-16.
Clark, A.C., Ernst J. V. (2010) Engineering and TechnicalGraphics Education; Using theRevised Bloom’s Taxonomy. Journal for Geometry and Graphics 14, 2, 217-226.
Goel, S. (2011) Revising Bloom’s Taxonomy wrt EngineeringEducation, April [Electronic resource]. URL: www4.ncsu.edu/unity/lockers/users/f/felder/-public/Papers/ASEE04(ABCs).pdf
Felder, R.M., Brent, R.The ABC’s of Engineering Education: ABET, Bloom’s taxonomy, cooperative learning, and so on. [Electronic resource]. URL: http://goelsan.wordpress.com/2011/04/15/revising-bloomstaxonomy-wrt-engineering-education/
Khairuddin, N., Hashim, K. (2008) Application of Bloom’s Taxonomy in Software Engineering Assessments. ACS'08 Proceedings of the 8th conference on Applied computer science. Stevens Point, Wisconsin, USA: WSEAS, 66-69.
Krathwohl, D.R. (2002) A revision of Bloom's Taxonomy: An Overview. Theory into Practice, 41, 212-218.
Modeling languages. UML tools. [Electronic resource]. URL: http://modelinglanguages.com/uml-tools
Modeling languages. Our list of online modeling tools. [Electronic resource]. URL: http://modeling-languages.com/web-based-modeling-tools
Niazi, M. (2013) Teaching Global Software Engineering: Planning and Preparation Using a Bloom’s Taxonomy. Lecture Notes in Engineering and Computer Science. Volume 2204, Issue 1, 380-383. http://www.iaeng.org/publication/WCE2013/WCE2013_pp380-383.pdf
Selvarani R. , ShashiKumar, N.R, Pushpavathi, T.P. (2010) Dynamic Cognitive Process Application of Blooms Taxonomy for Complex Software Design in the Cognitive Domain. arXiv:1002.2829[cs.SE]. [Electronic resource]. URL: http://arxiv.org/pdf/1002.2829.pdf
The Engineering Taxonomy. [Electronic resource]. URL: http://es21c.okstate.edu/resources/Taxonomy/Engineering Taxonomy.pdf
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).