ГУМАНІСТИЧНІ ВИМІРИ СУЧАСНОГО СУСПІЛЬНОГО РОЗВИТКУ: СТАН, ТЕНДЕНЦІЇ ТА ПЕРСПЕКТИВИ

Автор(и)

  • Роман Михайлович Богачов Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Україна https://orcid.org/0000-0002-7819-4795

Ключові слова:

розвиток, логіка, світогляд, людина, суб’єкт, об’єкт, творчість, гуманізм

Анотація

Рефлексія практик сучасного суспільства та дослідження теоретичної основи концепції сталого розвитку дозволяє розкрити проблеми поставання гідної людини в гідному суспільстві, обґрунтувати кризу «кризового способу життя» людини як суб’єкта процесу історіотворення в умовах сьогодення.

Генезис категорії «розвиток» та розгляд історичного прогресу як процесу перетворення людини із засобу суспільного розвитку в його самоціль; окреслення основних цінностей гуманістично орієнтованого суспільства та визначення проблем гуманізації суспільного життя на теоретико-методологічній основі творчого підходу дозволяє визначити засадничі принципи, механізми та засоби стимулювання цивілізаційного вибору напряму поставання людини в координатах «істини-добра-краси-корисності», тобто творчості  як «корисного здійснення блага через істину у красі» у всезагальній формі.

Революційна зміна самого способу відношення людини до себе, діалог, співробітництво як основа суб'єкт-суб'єктних взаємовідносин, поліфонія суб'єктно-суб'єктних взаємовідносин в царині «живого спілкування» стають реальними принципами планування, реальної організації економіки, реальними принципами інженерно-технічної думки, організації школи та всіх інших інституцій – реальним принципами продукування загальнолюдської культури, суспільного розвитку та відтворення загалом.

Перехід до нового ставлення людини до самої себе зумовлює відповідну ритміку суспільного розвитку, поставання людини та людяного в ній – себто суспільства загалом – творчістю. Це зумовлює подальші напрями наукової розвідки – проблематика та практики розподілу як трансгресії, надлишковості та мережевості.

Біографія автора

Роман Михайлович Богачов, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

кандидат філософських наук, доцент кафедри філософії НТУУ "КПІ"

Посилання

Bosenko, V. A. (2004). To educate the educator. Notes on philosophical questions of pedagogy and pedagogical problems of philosophy. Kyiv : Vseukrainskij sojuz rabochih (In Russian).

Bosenko, V. A. (2001). The universal theory of development. Kyiv (In Russian).

Druker, P. F. (2007). The age of discontinuity: Guidelines to our changing society. Moscow: OOO "I.D.Vil'jams" (In Russian).

Zlotina, M. L (2008). The dialectics. Kyiv : PARAPAN (In Russian).

Il'enkov, Je. V. (1968). About the idols and ideals. Moscow : Nauka. (In Russian).

Novikov, B. V. (2009). Twenty six theses on management and power. In Suchasni problemy upravlinnia: dialektyka tsentralizatsii ta detsentralizatsii. Kyiv : NTUU "KPI", 82-84 (In Russian).

Novikov, B. V. (1998). Creativity as a way to make humanism. Kyiv : NTUU "KPI" (In Ukrainian).

Sent-Vіktor, P. de. (1992). Gods and men. Kyiv : Meduza (In Russian).

Tulchynska, S. O., Melnychenko, A. A., and Akimova, O. A. (2012). Management in Education and Science as a factor of sustainable development of the country and regions. Kyiv : VP "Edelveis" (In Ukrainian).

Haken, G. (1985). Synergetics. Hierarchy of instability in self-organizing systems and devices. Moscow : Mir (In Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-08

Номер

Розділ

Філософія