СТАНОВЛЕННЯ СУБ'ЄКТА ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ: ВІД СУБ'ЄКТИВНОСТІ ДО СУБ'ЄКТНОСТІ
Ключові слова:
освітня політика, суб'єкти освітньої політики, суб’єктивність, інверсія, суб’єктністьАнотація
У статті розглядається особливості освітньої політики через визначення ступеня взаємодії і впливу основних її суб'єктів. З’ясовується роль інверсії, яка в сучасній освіті складається з суб’єктивної заміни місцями цілей і засобів. Автор обґрунтовує необхідність гармонійного поєднання впливу різних суб'єктів політики на якість освіти, що є необхідною умовою забезпечення демократичного розвитку суспільства, консолідації усіх його інституцій, гуманізації суспільно-економічних відносин та формування нових життєвих орієнтирів особистості. У результаті відбудуться відчутні позитивні зміни в соціально-економічному та політичному житті країни, розвитку науки і культури. Яскравим прикладом перших позитивних кроків в цьому напрямку, на думку автора, є прийняття Закону України «Про вищу освіту».
Посилання
Vakarchuk, I. (2009) Pryntsypy derzhavno-hromads'koho upravlinnya osvitoyu. Tezy vystupu ministra na zasidanni Spilky rektoriv Ukrayiny.
Veber, M. (1990) Nauka kak prizvanie i professija. Moskva : Prohress.
Veblen, T. (1984) Teorija prazdnogo klassa. Moskva : Prohress.
Veller, M. (2009) Skidka na million, Rossijskaja gazeta. Federal'nyj vypusk №4874. Access mode : http://www.rg.ru/2009/03/25/million.html
Il'in, A. (2010) Sub`ekt v massovoj kul'ture sovremennogo obshhestva potreblenija (na materiale kitch -kul'tury). Omsk : Amfora.
Il'in, V. V. (1992) Chelovek v totalitarnom obshhestve. Social'no-politicheskij zhurnal, 6‒7, 3‒13.
Konstantinovskij, D. L. (2006) Social'no-gumanitarnoe obrazovanie: orientacii, praktiki, resursy sovershenstvovanija. Moskva : TsSP.
Malya, M. (2000) Radyans'ka trahediya: istoriya sotsializmu v Rosiyi 1917-1991. Kiev : Mehatayp.
Mamedov, N. M. (1993) Social'no-gumanitarnoe obrazovanie: novyj vzgljad na staruju problem. Vysshee obrazovanie v Rossii, 3, 69–79
Natsional'na stratehiya rozvytku osvity Ukrayiny na 2012-2021 roky. Access mode : http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf
Stiglic, Dzh. Ju. (1997) Jekonomika gosudarstvennogo sektora. Moskva.: Yzd-vo MHU: YNFRA-M 12. Sokurjanskaja, L. G. (2006) Studenchestvo na puti k drugomu obshhestvu: cennostnyj diskurs perehoda: [monografija]. Khar'kov: Khar'kovskyy natsyonal'niy unyversytet ymeny V.N. Karazyna
Terin, V. P. (2007) Inversija kak reaktivnyj tip obshhestvennogo razvitija Polis. Politicheskie issledovanija, 6, 146–152.
Jadov, V. A. (2000) Rossija kak transformirujushheesja obshhestvo: Rezjume mnogoletnej diskussii sociologov. Kuda idet Rossija? Vlast', obshhestvo, lichnost'. Moskva : MVShSEN.
Anyon, J. (2005) What «Counts» as Educational Policy? Notes toward a New Paradigm. Harvard Educational Review, No 75, 65-88.
Clark, B. R. (1983) The Higher Education System : Academic Organization in CrossNational Perspective. Berkeley : University of California Press.
Merton, R. (1973) On Social Structure and Science. University of Chicago Press.
Marcel, G. (2008) Man against Mass Society. Chicago, IL : St. Augustines Press.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).