СТАНОВЛЕННЯ СУБ'ЄКТА ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ: ВІД СУБ'ЄКТИВНОСТІ ДО СУБ'ЄКТНОСТІ

Автор(и)

  • Наталія Михайлівна Пожарська Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Україна

Ключові слова:

освітня політика, суб'єкти освітньої політики, суб’єктивність, інверсія, суб’єктність

Анотація

У статті розглядається особливості освітньої політики через визначення ступеня взаємодії і впливу основних її суб'єктів. З’ясовується роль інверсії, яка в сучасній освіті складається з суб’єктивної заміни місцями цілей і засобів. Автор обґрунтовує необхідність гармонійного поєднання впливу різних суб'єктів політики на якість освіти, що є необхідною умовою забезпечення демократичного розвитку суспільства, консолідації усіх його інституцій, гуманізації суспільно-економічних відносин та формування нових життєвих орієнтирів особистості. У результаті відбудуться відчутні позитивні зміни в соціально-економічному та політичному житті країни, розвитку науки і культури. Яскравим прикладом перших позитивних кроків в цьому напрямку, на думку автора, є прийняття Закону України «Про вищу освіту».

Біографія автора

Наталія Михайлівна Пожарська, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

здобувач наукового ступеня кандидата філософських наук, кафедра теорії та практики управління, НТУУ "КПІ"

Посилання

Vakarchuk, I. (2009) Pryntsypy derzhavno-hromads'koho upravlinnya osvitoyu. Tezy vystupu ministra na zasidanni Spilky rektoriv Ukrayiny.

Veber, M. (1990) Nauka kak prizvanie i professija. Moskva : Prohress.

Veblen, T. (1984) Teorija prazdnogo klassa. Moskva : Prohress.

Veller, M. (2009) Skidka na million, Rossijskaja gazeta. Federal'nyj vypusk №4874. Access mode : http://www.rg.ru/2009/03/25/million.html

Il'in, A. (2010) Sub`ekt v massovoj kul'ture sovremennogo obshhestva potreblenija (na materiale kitch -kul'tury). Omsk : Amfora.

Il'in, V. V. (1992) Chelovek v totalitarnom obshhestve. Social'no-politicheskij zhurnal, 6‒7, 3‒13.

Konstantinovskij, D. L. (2006) Social'no-gumanitarnoe obrazovanie: orientacii, praktiki, resursy sovershenstvovanija. Moskva : TsSP.

Malya, M. (2000) Radyans'ka trahediya: istoriya sotsializmu v Rosiyi 1917-1991. Kiev : Mehatayp.

Mamedov, N. M. (1993) Social'no-gumanitarnoe obrazovanie: novyj vzgljad na staruju problem. Vysshee obrazovanie v Rossii, 3, 69–79

Natsional'na stratehiya rozvytku osvity Ukrayiny na 2012-2021 roky. Access mode : http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf

Stiglic, Dzh. Ju. (1997) Jekonomika gosudarstvennogo sektora. Moskva.: Yzd-vo MHU: YNFRA-M 12. Sokurjanskaja, L. G. (2006) Studenchestvo na puti k drugomu obshhestvu: cennostnyj diskurs perehoda: [monografija]. Khar'kov: Khar'kovskyy natsyonal'niy unyversytet ymeny V.N. Karazyna

Terin, V. P. (2007) Inversija kak reaktivnyj tip obshhestvennogo razvitija Polis. Politicheskie issledovanija, 6, 146–152.

Jadov, V. A. (2000) Rossija kak transformirujushheesja obshhestvo: Rezjume mnogoletnej diskussii sociologov. Kuda idet Rossija? Vlast', obshhestvo, lichnost'. Moskva : MVShSEN.

Anyon, J. (2005) What «Counts» as Educational Policy? Notes toward a New Paradigm. Harvard Educational Review, No 75, 65-88.

Clark, B. R. (1983) The Higher Education System : Academic Organization in CrossNational Perspective. Berkeley : University of California Press.

Merton, R. (1973) On Social Structure and Science. University of Chicago Press.

Marcel, G. (2008) Man against Mass Society. Chicago, IL : St. Augustines Press.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-18

Номер

Розділ

Філософія