СТАНОВЛЕННЯ СУБ'ЄКТА ОСВІТНЬОЇ ПОЛІТИКИ: ВІД СУБ'ЄКТИВНОСТІ ДО СУБ'ЄКТНОСТІ

Наталія Михайлівна Пожарська

Анотація


У статті розглядається особливості освітньої політики через визначення ступеня взаємодії і впливу основних її суб'єктів. З’ясовується роль інверсії, яка в сучасній освіті складається з суб’єктивної заміни місцями цілей і засобів. Автор обґрунтовує необхідність гармонійного поєднання впливу різних суб'єктів політики на якість освіти, що є необхідною умовою забезпечення демократичного розвитку суспільства, консолідації усіх його інституцій, гуманізації суспільно-економічних відносин та формування нових життєвих орієнтирів особистості. У результаті відбудуться відчутні позитивні зміни в соціально-економічному та політичному житті країни, розвитку науки і культури. Яскравим прикладом перших позитивних кроків в цьому напрямку, на думку автора, є прийняття Закону України «Про вищу освіту».


Ключові слова


освітня політика; суб'єкти освітньої політики; суб’єктивність; інверсія; суб’єктність

Повний текст:

PDF

Посилання


Vakarchuk, I. (2009) Pryntsypy derzhavno-hromads'koho upravlinnya osvitoyu. Tezy vystupu ministra na zasidanni Spilky rektoriv Ukrayiny.

Veber, M. (1990) Nauka kak prizvanie i professija. Moskva : Prohress.

Veblen, T. (1984) Teorija prazdnogo klassa. Moskva : Prohress.

Veller, M. (2009) Skidka na million, Rossijskaja gazeta. Federal'nyj vypusk №4874. Access mode : http://www.rg.ru/2009/03/25/million.html

Il'in, A. (2010) Sub`ekt v massovoj kul'ture sovremennogo obshhestva potreblenija (na materiale kitch -kul'tury). Omsk : Amfora.

Il'in, V. V. (1992) Chelovek v totalitarnom obshhestve. Social'no-politicheskij zhurnal, 6‒7, 3‒13.

Konstantinovskij, D. L. (2006) Social'no-gumanitarnoe obrazovanie: orientacii, praktiki, resursy sovershenstvovanija. Moskva : TsSP.

Malya, M. (2000) Radyans'ka trahediya: istoriya sotsializmu v Rosiyi 1917-1991. Kiev : Mehatayp.

Mamedov, N. M. (1993) Social'no-gumanitarnoe obrazovanie: novyj vzgljad na staruju problem. Vysshee obrazovanie v Rossii, 3, 69–79

Natsional'na stratehiya rozvytku osvity Ukrayiny na 2012-2021 roky. Access mode : http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf

Stiglic, Dzh. Ju. (1997) Jekonomika gosudarstvennogo sektora. Moskva.: Yzd-vo MHU: YNFRA-M 12. Sokurjanskaja, L. G. (2006) Studenchestvo na puti k drugomu obshhestvu: cennostnyj diskurs perehoda: [monografija]. Khar'kov: Khar'kovskyy natsyonal'niy unyversytet ymeny V.N. Karazyna

Terin, V. P. (2007) Inversija kak reaktivnyj tip obshhestvennogo razvitija Polis. Politicheskie issledovanija, 6, 146–152.

Jadov, V. A. (2000) Rossija kak transformirujushheesja obshhestvo: Rezjume mnogoletnej diskussii sociologov. Kuda idet Rossija? Vlast', obshhestvo, lichnost'. Moskva : MVShSEN.

Anyon, J. (2005) What «Counts» as Educational Policy? Notes toward a New Paradigm. Harvard Educational Review, No 75, 65-88.

Clark, B. R. (1983) The Higher Education System : Academic Organization in CrossNational Perspective. Berkeley : University of California Press.

Merton, R. (1973) On Social Structure and Science. University of Chicago Press.

Marcel, G. (2008) Man against Mass Society. Chicago, IL : St. Augustines Press.


Пристатейна бібліографія ГОСТ


1. Вакарчук І. Принципи державно-громадського управління освітою. Тези виступу міністра на засіданні Спілки ректорів України 15.05.2009 р. / І. Вакарчук // Освіта. ‒ 13-20 травня 2009 р. ‒ С. 4.

2. Вебер М. Наука как призвание и профессия / М. Вебер / Избранные произведения / Сост., общ. ред. и послесл. Ю. Н. Давыдова; Предисл. П. П. Гайденко. ‒ М. : Прогресс, 1990. – 808 с.

3. Веблен Т. Теория праздного класса / Т. Веблен. ‒ М. : Прогресс , 1984. – 356 с.

4. Веллер М. Скидка на миллион [Электронный ресурс] / М. Веллер // Российская газета. Федеральный выпуск №4874. ‒ Режим доступа : http://www.rg.ru/2009/03/25/million.html

5. Ильин А. Субъект в массовой культуре современного общества потребления (на материале китч-культуры) / А. Ильин. ‒ Омск : Амфора, 2010. – 376 с.

6. Ильин В. В. Человек в тоталитарном обществе / В. В. Ильин // Социально-политический журнал. ‒ 1992. ‒ № 6‒7. ‒ С. 3‒13.

7. Константиновский Д. Л. Социально-гуманитарное образование: ориентации, практики, ре- сурсы совершенствования / [Вознесенская Е. Д., Дымарская О. Я., Чередниченко Г. А.]. ‒ М. : ЦСП, 2006. ‒ 264 с.

8. Маля М. Радянська трагедія : історія соціалізму в Росії 1917‒1991 / М. Маля. – К. : Мега- тайп, 2000. – 603 с.

9. Мамедов Н. М. Социально-гуманитарное образование: новый взгляд на старую проблему/ Н. М.Мамедов, О.П. Шушарина // Высшее образование в России. ‒ 1993. – № 3. – С. 69— 79.

10. Національна стратегія розвитку освіти України на 2012-2021 роки [Електронний ресурс]. ‒ Ружим доступу : http://www.mon.gov.ua/images/files/news/12/05/4455.pdf

11. Стиглиц Дж. Ю. Экономика государственного сектора / Дж.Ю. Стиглиц. – М. : ИНФРА-М, 1997. – 720 с.

12. Сокурянская Л. Г. Студенчество на пути к другому обществу : ценностный дискурс перехода / Л. Г. Сокурянская. – Харьков: Харьковский нац. ун-т им. В. Н. Каразина, 2006. – 576 с.

13. Терин В. П. Инверсия как реактивный тип общественного развития / В. П. Терин // Полис. Поли- тические исследования. – 2007. – № 6. – С. 146–152.

14. Ядов В. А. Россия как трансформирующееся общество : Резюме многолетней дискуссии социологов / В. А. Ядов // Куда идет Россия? Власть, общество, личность. – М. : МВШСЭН, 2000. – 451 с.

15. Anyon, J. (2005) What «Counts» as Educational Policy? Notes toward a New Paradigm. Harvard Educational Review, No 75, 65-88.

16. Clark, B. R. (1983) The Higher Education System : Academic Organization in CrossNational Perspective. Berkeley : University of California Press.

17. Merton, R. (1973) On Social Structure and Science. University of Chicago Press.

18. Marcel, G. (2008) Man against Mass Society. Chicago, IL : St. Augustines Press.



Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.