СЕРЕДОВИЩНО ОРІЄНТОВАНИЙ ПІДХІД ДО ВИХОВАННЯ У СТУДЕНТІВ ПОТРЕБИ ДО САМОСТІЙНИХ ЗАНЯТЬ ФІЗИЧНИМИ ВПРАВАМИ

Автор(и)

  • Юрій Миколайович Вихляєв Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Ukraine
  • Наталія Вікторівна Кузьменко Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Ukraine

Ключові слова:

студенти, середовищно орієнтовний підхід, самостійні заняття, фізичні вправи, поведінкові сеттінги

Анотація

У статті досліджено середовищно орієнтований підхід до виховання у студентів потреби до самостійних занять фізичними вправами як засіб актуалізації здорового способу життя молоді через включення їх в особистісно значущу діяльність функціонування поведінкових сеттінгів, що регламентують поведінку людини специфікою та умовами спортивних споруд, правилами видів спорту чи рухової активності, етикою взаємовідносин у даній групі спортсменів та аматорів. Розглянуті поведінкові сеттінги «Протасів яр» та «Більшовик» є прикладом зимового спортивно- оздоровчо-орієнтовного середовища, яке можна залучити для поліпшення навчального процесу з фізичного виховання, в якому активний педагогічний вплив на особистість студента на заняттях доповнюється спеціальними умовами системних формуючих впливів просторово-предметного і соціокультурного оточення, що виховують прояв спортивно-оздоровчих інтересів та потреб студентів до самостійних занять фізичними вправами.

Біографії авторів

Юрій Миколайович Вихляєв, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

Професор, доктор педагогічних наук, кафедра фізичного виховання та спорту НТУУ "КПІ"

Наталія Вікторівна Кузьменко, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

старший викладач кафедри фізичного виховання та спорту НТУУ "КПІ"

Посилання

Akmeologija fizicheskoj kul'tury i sporta : metodicheskie rekomendacii. (2009) Sostavitel' : Zav'jalova O.B. Krasnojarsk.

Anan'ev, V. A. (1998) Vvedenie v psihologiju zdorov'ja : uchebnoe posobie. Sankt-Peterburg : Izdatel'stvo BPA.

Asmolov, A. G. (2000) Obrazovanie v Rossii : ot kul'turi poleznosti – k kul'ture dostoinstva. Vospitanie shkol'nikov, 5, 5-12.

Belyh, S. I. (2013) Struktura koncepcii lichnostno orientirovannogo fizicheskogo vospitanija studentov universiteta. Fizicheskoe vospitanie studentov, 3, 3–9.

Bjelyh, S .I. (2013) Osobystisno orijentovane fizychne vyhovannja studentiv universytetiv. Navchal'nyj posibnyk. Donec'k : DonNU.

Beh, I. D. (2003) Vyhovannja osobystosti. Osobystisno orijentovnyj pidhid : teoretyko-metodychni zasady. Kyi'v : Lybid', Kn. 1.

Bulatova, M. M., Usachev, Ju. A. (2005) Sovremennye fizkul'turno-ozdorovitel'nye tehnologii v fizicheskom vospitanii. Teorija i metodika fizicheskogo vospitanija, 2, 342.

Vasina, T. L. (2008) Paradygma osobystisno-orijentovanogo navchannja. Visnyk Chernigivs'kogo nacional'nogo pedagogichnogo universytetu, Chernigiv, 58, Т.1., 77–79.

Vilenskij, V. K. (1994) Social'no-psihologicheskie determinanty formirovanija zdorovogo obraza zhizni. Teorija i praktika fizicheskoj kul'tury, 9, 9–15.

Vyhljajev, Ju. M. (2012) Organizacijno-metodychne zabezpechennja sekcijnoi' formy navchal'nogo procesu z fizychnogo vyhovannja. Navchal'no-metodychnyj posibnyk. Vinnycja : FOP Rogal's'ka.

Vyhljajev, Ju. M. (2014) Seredovyshhno orijentovanyj pidhid do samostijnyh zanjat' vydamy ruhovoi' aktyvnosti. Fizychna kul'tura, sport ta zdorov’ja nacii' : zbirnyk naukovyh prac'. Vinnyc'kyj derzhavnyj pedagogichnyj universytet im. Myhajla Kocjubyns'kogo. Vinnycja : TOV «Planer», 18, Tom 1, 47–51.

Dzjuba, Z. G., Kozhevnykova, L. K. (2007) Osobystisno-orijentovani systemy i tehnologii' u fizychnomu vyhovanni studentiv vyshhoi' shkoly. Visnyk Chernigivs'kogo derzhavnogo pedagogichnogo universytetu. Serija : Pedagogichni nauky. Fizychne vyhovannja ta sport. Chernigiv, 44, 335–338.

Kozin, Je. M., Blinova, N. G., Litvinova, N. A. (2000) Osnovy individual'nogo zdorov'ja cheloveka. Moskva : Gumanitarnyj izdatel'skij centr VLADOS.

Kryvoshejeva, G. L. (2001) Formuvannja kul'tury zdorov’ja studentiv universytetu : avtoreferat dysertacii' na zdobuttja naukovogo stupenja kandydata pedagogichnyh nauk : spec. 13.00.04 «Teorija i metodyka profesijnoi' osvity». Lugans'k.

Krucevych T. Ju., Bezverhnja, G. V. (2010) Rekreacija u fizychnij kul'turi riznyh grup naselennja : navchal'nyj posibnyk. Kyi'v : Olimpijs'ka literatura.

Serikov, S. G. (2002) Zdorov'esberegajushhee obrazovanie : paritet zdorov'ja i obrazovannosti uchashhihsja : monografija. Cheljabinsk : ChGNOC UrO RAO.

Judin, B. G. (2000) Zdorov'e : fakt, norma, cennost'. Mir psihologii, 1, 54–68.

Biddle, S. (1995) Exercise and phychosocial health Research Quarterly for Execise and Sport, 292–297.

Jensen, B. (1996) Two paradigms in health education. Denmark.

Pateman, B. (2003) Healthier students, better learners. Educational Leadership : J. of the Assoc. for supervision and curriculum Development, Alexandria, Vol. 61, 4, 70–73.

##submission.downloads##

Опубліковано

2016-03-19

Номер

Розділ

Педагогіка