ПРОФЕСІЙНА АКРЕДИТАЦІЯ ОСВІТНІХ ПРОГРАМ ЯК УМОВА ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ЯКОСТІ ІННОВАЦІЙНОЇ ІНЖЕНЕРНОЇ ОСВІТИ
Ключові слова:
акредитація, якість освітніх програм, компетентністний підхід, самообстеження, конкурентоспроможність освітніх послугАнотація
Стаття присвячена обґрунтуванню необхідності широкого впровадження системи незалежної суспільно-професійної акредитації в інноваційній інженерній освіті. Проаналізовано системи акредитації, їхні характерні критерії, що впливають на якість вищої освіти; конкретизовано компоненти, дидактичні умови їх впровадження. Уточняються поняття інституційної та програмної акредитації, розглядаються критерії еталонної освітньої програми. Метою аудиту інженерних освітніх програм має бути приведення практики навчання відповідно до потреб ринку, підвищення якості освіти, забезпечення прозорості процесів і результатів освітньої діяльності для всіх зацікавлених сторін: роботодавців, студентів, освітнього співтовариства і держави. Обґрунтовано необхідність визнання професійної акредитації як процесу, спрямованого на підвищення якості вітчизняної інженерної освіти. У той же час державна акредитація має функціонувати для забезпечення відповідності якості та рівня навчання державним вимогам. У висновках автори запрошують до обговорення теми професійної (програмної) акредитації та до інших, споріднених тем.Посилання
Nakaz MON Ukrai'ny № 689 vid 13.06.2012 «Pro zatverdzhennja Derzhavnyh vymog do akredytacii' naprjamu pidgotovky, special'nosti ta vyshhogo navchal'nogo zakladu»
Andrusenko, S. I., Domnich, V. I. (2003) Akredytacija: organizacija ta provedennja u vyshhyh navchal'nyh zakladah Ukrai'ny. Kyi'v: KUETT.
Koncepcija rozvytku osvity Ukrai'ny na period 2015–2025 rokiv (proekt). Access mode: http://www.mon.gov.ua/ua/pr-viddil/1312/1390288033/1414672797/
Morozova, T., Mendzebrovs'kyj, I. (2012) Do problemy vzajemodii' profesijnyh i osvitnih standartiv v IT-galuzi. Vyshha shkola, 12, 45–53.
Standarty i rekomendacii' shhodo zabezpechennja jakosti v Jevropejs'komu prostori vyshhoi' osvity. Access mode: http://www.enqa.eu/files/ESG%2 Ukrainian.pdf
Svizhevs'ka, S. (2013) Formuvannja suchasnyh pidhodiv do akredytacii' u vyshhyh navchal'nyh zakladah Ukrai'ny. Vyshha shkola, 6, 21–35.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).