ТРЕНІНГОВІ ЗАНЯТТЯ ЯК ЕФЕКТИВНА ФОРМА ПІДГОТОВКИ МАЙБУТНІХ МЕНЕДЖЕРІВ ДО МОТИВУВАННЯ ПЕРСОНАЛУ

Автор(и)

  • Світлана Юріївна Мейтарчан Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут", Ukraine https://orcid.org/0000-0001-8684-3612

Ключові слова:

мотивування персоналу, стратегія мотивування, підготовка майбутніх менеджерів, тренінгові заняття

Анотація

У статті представлено результати розробки і впровадження системи тренінгових занять для підготовки майбутніх менеджерів до мотивування персоналу. Розроблений автором цикл занять передбачає реалізацію на кожному з них інформаційно-смислового, діагностичного, та корекційно-розвивального компонентів різноманітними психолого-педагогічними засобами: включенням міні-лекцій, опрацюванням інформаційних матеріалів, діагностичних методик, виконанням діагностичних вправ, рольових та ділових ігор, колективною і груповою роботою над кейсами та ситуаційними вправами.

Результати, отримані в ході формувального експерименту, показали ефективність запропонованої системи тренінгових занять. Це підтверджують зміни уявлень майбутніх менеджерів про ефективність основних стратегій мотивування у бік визнання більшої ефективності Позитивно-продуктивної стратегії, і зниження оцінок ефективності Негативно-Деструктивної стратегії. Так, зміна в оцінці Позитивно-продуктивної стратегії мотивування персоналу відбувається за рахунок усвідомлення Колегіальності як ефективного типу мотивування. Зміна оцінок Негативно-деструктвної стратегії мотивування персоналу супроводжується переглядом ставлень до усіх типів (тактик) мотивування, що її утворюють. Так, відбувається переоцінка ефективності тактики «Моральне покарання, психологічний тиск» у бік негативної оцінки прийомів та способів такого впливу на персонал, знижується оцінка ефективності тактик Створення напруги та Грошове покарання. За біполярною шкалою Контроль-Ініціатива спостерігається зміщення оцінок у бік визнання підтримки Ініціативи персоналу більш ефективною тактикою мотивування.

Біографія автора

Світлана Юріївна Мейтарчан, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

викладач кафедри психології та педагогіки НТУУ "КПІ"

Посилання

Barbuto, D. & Skoll, R. (). Questionnaire to determine the sources of motivation. Retrieved from http://www.hr-portal.ru/tool/oprosnik-dlya-opredeleniya-istochnikov-motivacii (In Russian).

Evtihov, O.V. (2007). Leadership training. St. Petersburg: Rech' (In Russian).

Ivanova, S.V. (2006). Motivacija na 100%: A gde zhe u nego knopka? [Motivation are 100%: And where is his button?]. Moscow: Al'pina Biznes Buks.

Karamushka, L.M. (2004). Psychology of education management. Kyiv: Lybid (In Ukrainian).

Karamushka, L.M. (2011). Zmist ta struktura treninhu «Psykholohiia orhanizatsiinoho rozvytku osvitnikh orhanizatsii» [Content and structure of the training “psychology of organizational development of educational organizations”]. Aktualni problemy psykholohii : zb. naukovykh prats Instytutu psykholohii imeni H.S. Kostiuka NAPN Ukrainy, Orhanizatsiina psykholohiia. Ekonomichna psykholohiia. Sotsialna psykholohiia, 31, 3-13.

Meytarchan, S.Ju. (2015). Problemy diagnostiki psihologicheskoj gotovnosti budushhih menedzherov k motivirovaniju personala [The diagnostic problem of psychological readiness of future managers to motivate of staff]. Novyj universitet. Aktual'nye problemy gumanitarnyh i obshhestvennyh nauk, 5, 43-49.

Meytarchan, S.Ju. (2012). Strategії motivuvannja u dіjal'nostі menedzhera organіzacії [Motivation strategies in the organization managers’ activities]. Vіsnik Chernіgіvs'kogo nacіonal'nogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі T.G.Shevchenka, 103, 3-5.

Meytarchan, S.Ju. (2011). Problemi pіdgotovki majbutnіh menedzherіv do motivuvannja personalu [The problems of future managers training to staff motivating]. Vіsnik Chernіgіvs'kogo nacіonal'nogo pedagogіchnogo unіversitetu іmenі T.G.Shevchenka, 94, 3-5.

Mejtarchan, S.Ju. & Proskura, Ju.V. (2015). Rozrobka opituval'nika ocіnki efektivnostі motivuvannja menedzherom personalu organіzacії [Designing a questionnaire for evaluation of managers’ effectiveness in staff motivation]. Aktual'nі problemi psihologії: zb. naukovih prac' Іnstitutu psihologії іmenі G.S. Kostjuka NAPN Ukraїniю. Organіzacіjna psihologіja. Ekonomіchna psihologіja. Socіal'na psihologіja, 42, 54-61.

Merman, Je. (2007). Staff motivation. Tools of motivation for organizational success. Kharkov: Izd-vo Gumanitarnyj Centr, E.I. Vysochinova (In Russian).

Moljako, V.A. (2007). Creative konstruktology (proligomeny). Kyiv: Osvita Ukrainy (In Russian).

Moskvichev, S.G. (2003). Motivation, activity and management. Kyiv – San-Francisko (In Russian).

Nikiforov, G.S. (2010). Psychological support of professional activity: theory and practice. St. Petersburg: Rech' (In Russian).

Sidorenko, E.V. (2000). Motivational trenіng. St. Petersburg: Rech' (In Russian).

Sidorenko, E.V. (2001). Training of influence and the opposition if influence. St. Petersburg: Rech' (In Russian).

Moiako, V.O. (2008). Strategy of creative activity: school of V. O. Moiako. Kyiv: Osvita Ukrainy (In Ukrainian).

Technology of work of organizational psychologists. (2005). Kyiv: Firma «INKOS» (In Ukrainian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-02

Номер

Розділ

Психологія