ГУМАНІСТИЧНІ АСПЕКТИ ОСВІТИ ІНЖЕНЕРІВ НА ПРИКЛАДІ ВАРШАВСЬКОГО ТЕХНОЛОГІЧНОГО УНІВЕРСИТЕТУ
Ключові слова:
технічний виш, гуманістичне навчання, культура, альтернативна діяльність, технічна інтелігенціяАнотація
Дана стаття присвячена питанням збагачення навчального процесу технічних вишів гуманістичними елементами, пов'язаними, перш за все, з культурою. Технічний прогрес і глобалізація призводять до яскраво вираженої вузької спеціалізації вишів, що в свою чергу є причиною технократичного підходу до проектування і виробництва товарів народного споживання, а також до будівництва і міського планування. Впровадження в навчальний процес технічних вишів предметів, пов'язаних з соціологією, є одним з інструментів попередження цього явища. Ефективним способом розв’язання даної проблеми є також популяризація так званої альтернативної діяльності в студентському середовищі, завдання якої полягає у сприянні всьому, що якимось чином пов'язано з питаннями культури. Визначення і загальна характеристика альтернативної діяльності наведені в тематичному дослідженні, проведеному у Варшавській Політехніці. Цей найстаріший в країні політехнічний виш ініціював поширення гуманістичних знань як в формі регулярних занять, так і за допомогою організації та просування різної творчої і художньої активності студентів, яка містить елементи альтернативної діяльності.
Представлені рішення, досягнення та досвід в даній сфері варто популяризувати. Приклад Варшавської Політехніки переконливо свідчить про потужний потенціал технічних вишів. Правильне використання даного потенціалу дозволить майбутнім інженерам здобувати вищу технічну освіту в комплексі з глибокими гуманістичними знаннями, в тому числі в галузі культури.Посилання
Ecler-Nocoń, B. (2002). Globalizm: pedagogiczne nadzieje i zwątpienia, [in:], Edukacja wobec wyzwań kulturowo-cywilizacyjnych. J. Kojkoł, P. Przybysz, Gdynia 2002.
Gajda, J. (2000). Pedagogika kultury podstawą edukacji zorientowanej na XXI wiek [in:], Edukacja zorientowana na XXI wiek, Gajda J. (ed.), Lublin 2000.
Goriszowski, W. (2002). Edukacja humanistyczna celem i zadaniem współczesnej cywilizacji XXI wieku, [in:], Edukacja Humanistyczna - wyzwania i rzeczywistość. T. Strawa and D. Kierszka (ed.), Szczecin.
Humanizm i technika, Materiały z sympozjum naukowego (2006). M. Dietrich (ed.), Warsaw.
Jakubiak, A. (2007). Humanistic Aspects in the Education of Engineers, International Conference of Engineering Education ICEE-2007, Coimbra, Portugal, Sept. 2007, Conf. Proc. p. 124, Conf. Materials on CD.
Jakubiak, M. (2015). Akademickie szkolnictwo techniczne w Drugiej Rzeczypospolitej, Warsaw.
Kargul, J. (2000). Czy brak szans edukacji kulturalnej? [in:], Edukacja zorientowana na XXI wiek, J. Gajda (ed.), Lublin.
Kuczera-Chachulska, B. (2006). W sprawie narracji, [in:], Edukacja humanistyczna w nowym stuleciu. Rola humanistyki w kształtowaniu świata wartości i postaw młodych Polaków, K. Chmielewska, Wrocław.
Łapa, A. (2006). Oblicza globalizacji: od destrukcji do umiarkowanego optymizmu, [in:], Edukacja wobec wyzwań kulturowo-cywilizacyjnych, J. Kojkoł, P. Przybysz (ed.), Gdynia.
Maćkowska, R. (2006). Wartości humanistyczne w procesie globalizacji, [in:], Edukacja wobec wyzwań kulturowo-cywilizacyjnych, J. Kojkoł, P. Przybysz (ed.), Gdynia.
Warsaw University of Technology, College of Social Sciences and Administration. (2006). Programme Offer 2006-2008, Warsaw.
Poprzęcka, M. (2006). Internet i wartości [in:], Edukacja humanistyczna w nowym stuleciu. Rola humanistyki w kształtowaniu świata wartości i postaw młodych Polaków, K. Chmielewska (ed.), Wrocław.
Radomski, A. (2014). Humanistyka w świecie informacjonalizmu, Lublin.
Stępień T., (2014). Filozofia i humanistyka w edukacji inżynieryjno-technicznej [in], Analiza i Egzystencja, 25.
www.polibuda.info.pl.
The European Higher Education Area – The Bologna Declaration of 19 June 1999: Joint Declaration of the European Ministers of Education; www.bologna-bergen2005.no.
Realizing the European Higher Education Area – Communication of the Conference of Ministers Responsible for Higher Education in Berlin on 19 September 2003; www.bologna-bergen2005.no.
The role of universities in the Europe of knowledge – Communication from the Commission; European Commission, 5 Feb. 2003.
##submission.downloads##
Опубліковано
Номер
Розділ
Ліцензія
Авторське право (c) 2016 Вісник Національного технічного університету України "КПІ". Філософія. Психологія. Педагогіка
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.
Автори, які публікуються у цьому журналі, погоджуються з наступними умовами:
а) Автори залишають за собою право на авторство своєї роботи та передають журналу право першої публікації цієї роботи на умовах ліцензії Creative Commons Attribution License (Публічної Ліцензії Creative Commons "Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна"), котра дозволяє іншим особам вільно розповсюджувати опубліковану роботу з обов'язковим посиланням на авторів оригінальної роботи та першу публікацію роботи у цьому журналі.
b) Автори мають право укладати самостійні додаткові угоди щодо неексклюзивного розповсюдження роботи у тому вигляді, в якому вона була опублікована цим журналом (наприклад, розміщувати роботу в електронному сховищі установи або публікувати у складі монографії), за умови збереження посилання на першу публікацію роботи у цьому журналі.
c) Політика журналу дозволяє і заохочує розміщення авторами в мережі Інтернет (наприклад, у сховищах установ або на особистих веб-сайтах) рукопису роботи, як до подання цього рукопису до редакції, так і під час його редакційного опрацювання, оскільки це сприяє виникненню продуктивної наукової дискусії та позитивно позначається на оперативності та динаміці цитування опублікованої роботи (див. The Effect of Open Access).