МЕДІЙНА ІДЕНТИЧНІСТЬ ЯК ФАКТОР ПОЛІТИЧНОЇ СОЦІАЛІЗАЦІЇ В ІНФОРМАЦІЙНОМУ СУСПІЛЬСТВІ

Олександр Олександрович Демченко

Анотація


Стаття присвячена актуальній проблемі формування ідентичності під впливом масс-медіа в інформаційному суспільстві. Особливу увагу приділено політичній соціалізації особистості в зв'язку із запропонованим концептом “медіа ідентичності”. Постульовано, що розширення впливу масс-медіа поглибило серйозну кризу особистості в ХХ сторіччі, кризу соціо-культурної ідентичності у формуванні особистості. Одним із важливих компонентів кризи ідентичності наразі є криза політичної ідентичності. Цей наріжний камінь функціонування сучасної політичної системи проходить через серйозну трансформацію під кардинальним впливом нової соціокультурної реальності. Мас-медіа є одним із провідних компонентів цієї реальності в сучасному суспільстві і, відповідно, одним із визначальних факторів формування політичної ідентичності. Більше того, існуючі практики в сучасному суспільстві   показують, що цей фактор є превалюючим, і це дозволяє запропонувати поняття  “медійної ідентичності”. Отже, метою статті є дослідження створення нової соціокультурної ідентичності на основі впливу мас-медіа, рефлексія медійної ідентичності як пріорітетного фактору в соціально-політичних процесах. ЗМІ формують моделі культури, поведінки, модулі сприйняття явищ суспільного життя, які часто мають мало спільного з реальністю. Вплив ЗМІ, як дослідника масової культури, є визначальним для формування цінностей, стилю і способу життя населення, особливо серед молоді. Це дуже важливий фактор формування особистісної та групової соціокультурної ідентичності, політичної соціалізації особистості. Розширення засобів масового впливу в рамках участі в політичному житті, яке забезпечується за рахунок можливостей ЗМІ і нових гаджетів, призводить до переосмислення ієрархії політичних компонентів ідентичності.


Ключові слова


медійна ідентичність; політична ідентичність; формування ідентичності; політична соціалізація; ЗМІ

Повний текст:

PDF (English)

Посилання


Altheide. D., & Snow, P. (1979). Media logic. L.: Routledge.

Antonov, K. A. (2008). Vozmozhnosti etnographicheskogo analiza proizvodstva televizionnih novostei. [Abilities of etnografic analysis of TV news]. J.of sociology and social antropology. Т. XI, №2, 33-39. (In Russian)

Arnett, J. J. (2010). Adolescence and emerging adulthood: A cultural approach (4th edition).Upper Saddle River, NJ: Pearson-Prentice Hall.Arnett.

Aronson, E., Wilson, T. D., & Akert, R. M. (2010). Social Psychology (7th ed.). Upper Saddle River, NJ: Prentice-Hall

Azarova, L.V., Ivanova, K.A., & Yakovlev, I.P. (2000). Organizatsiia PR kompaniy [PR- companies organization]. StPb. (In Russian).

Baudrillard J. (1970, tr.2006) La société de consommation: ses mythes et ses structures. Мosсow. (In Russian)

Bourdieu, P. (2002). Sur la télévision, suivi de L’Emprise du journalisme. Mosсow., Inst.of exp.sociology. Retrieved from http://gtmarket.ru/laboratory/expertize/3061 (In Russian)

Danilova, Ye.G., Yadov ,V.A. (2004). Nestabil'naya sotsial'naya identichnost rfr norma sovremennogo obsheschtva [Unstable social identity as a norma of contemporary society]. Sotsiologicheskiye issledovaniia. №. 10, 27-30 (In Russian).

D'yakova Ye.G., Trahtenberg A.D. (1999). Pozitivistskii podhod k probleme konstuirovaniia realnosti: gipoteza "agenda-setting" [ Positivist approuch to construction of reality: "agenda-setting" hypotesis]. Yekaterinburg; UrO RAN. Retrieved from http://humanities.edu.ru/db/msg/46240 (In Russian)

Eisend, M., & Jana Möller. (2007). The influence of TV viewing on consumers' body images and related consumption behavior. Marketing Letters, 18(1-2), 101-116.

Fedotova, L.N. (1993). Sociologiia massovoi kommunikatsii: teoriia i practika. [Sociology of Mass Communication: theory and Practice]. Moscow (In Russian)

Firsov, B.M. (1977). Pyti razvitiya sredstv massovoi communicacii (sociologicheskie nabludeniya) [Ways of development of the mass media (sociological observation)]. Мoscow.

Gamson William A., Croteau David , Hoynes William, and Sasson Theodore (1992). Media Images and the Social Construction of Reality. Annual Review of Sociology.Vol. 18, 373-393.

Kazimirchyk L.V.(2014). Fenomen midiatizacii pyblichnoi politiki: teoretiko-metodologicheskii aspect. [The phenomenon of mediatization of public policy: theoretical and methodological aspects]. Theory and practice of social development. № 11, 99-103 (In Russian).

Kohanevych, O. (2014). Simulyativna priroda televiziinogo prostoru. [Simulative nature of TV space]. Naukovii visnyk Shidnoyevropeyskogo universitetu, № 16, 28-32. (In Ukrainian)

Kroker, A., & Cook, D. (1986). Television and the Triumph of Culture. In: The postmodern Scene: Excremental Culture snd Hyper-Aesthetics, St.Martin's Press.

Lasswell, G. D. (1948; 3-th edition 2009). Power and Personality. L.

Lasswell, G. D.(1936). Politics: Whogets what, when, how. N. Y.; L.,

Lasswell, G. D. (1947).The analysis of political behavior. L.

Lazarsfeld, P. F., & Merton, R.K. (1960). Mass Communication, Popular Taste and Organized Social Action. Ed. Scramm W. Urbana.

Lazarsfeld, P., Berelson, B. & Gaudet, H.( 1948). The People Choice. N.Y.: Columbia University Press.

Lazarsfeld, P.F., Reitz J.G. (1975). An Introduction to Applied Sociology. N.Y.

Lippmann, W.(1967). Stereotypes. Language in Uniform. A reader on Propaganda. Ed. N.A. Ford. New York.

Lippmann, W.(1966). Public Opinion. N.Y.: Harcourt Brace.

Luhmann, N. (2005). Die Realitat der Massenmedien. M.: Pracsys (In Russian)

McCombs, M., Shaw, D. (1972). The agenda-setting function of mass media. –Public Opinion Quarterly. 36, 176–187.

McLuhan M. (1967). Understanding Media: the Extensions of Man. London. Sphere Books Limited.

McQuail D.(1997). Mass Communication Theory. London.

Mills C.W. (2002 ). White Collar: The American Middle Classes. Oxford: University Press.

Mills C.W. (2000). The Sociological Imagination. Oxford: University Press.

Parker, S. (1996). Political Identities. In Italian Cultural Studies / David Forgacs and Robert Lumley (eds.). Oxford: Oxford University Press.

Pashina, N.P. (2010). Rol' zasobiv massovoii komunikatsii v protcesi politychnoi identifikatsii socialnyh subiektyv.[ The role of the media in the political identification of social actors]. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Polzap/2010_2/10pnpicc.pdf (In Ukrainian)

33. Popova, O.V. (2002). Politicheskaya identifikatsiia v usloviiah transformatsii obschestva [Political identification under transformation of society conditions]. St.Pb. :St.Pb University ed. (In Russian)

Schmitt C. (1992). Concept of the political. Voprosy Sociologii, № 1, 37-67 (In Russian)

Singh, C. (2010). New Media and Cultural Identity. China Media Research, 6(1), 86-90.

Smith-Speck, S., & Roy, A. (2008). The interrelationships between television viewing, values and perceived well-being: A global perspective. Journal of International Business Studies, 39(7), 1197-1219. doi:10.1057/palgrave.jibs.8400359

Shilova, V.V. (2014). Vplyv kommunikatsiinyh tehnologii yak zasobiv socialnogo inzhiniryngu v televiziinyh novinah [The impact of communication technologies as a means of social engineering in television news]. Science and Education a New Dimension. Humanities and Social Sciences, II(6), Issue 36, Retrieved from www.seanewdim.com (In Ukrainian).

Shugailo, Ya. B. (2010). Theory of influence mass media on personality. Retrieved from http://www.nbuv.gov.ua/old_jrn/Soc_Gum/Pfto/2010_7/files/PD710_65.pdf (In Ukrainian)

Tarde, G. (1998). L'opinion et la foule. Мoscow: Inst. Psyhologii RAN, KSP+. (In Russian)

Zassoursky, Ivan (2004). Media and Power in Post-Soviet Russia. NY: M.E. Sharpe.


Пристатейна бібліографія ГОСТ




Посилання

  • Поки немає зовнішніх посилань.


Creative Commons License
Ця робота ліцензована Creative Commons Attribution 4.0 International License.