Сертифікація іншомовних знань у системі освіти дорослих у Німеччині.

Автор(и)

  • Віта Анатоліївна Гаманюк Криворізький державний педагогічний університет, Ukraine https://orcid.org/0000-0002-3522-7673
  • Наталія Володимирівна Хорошилова Криворізький державний педагогічний університет, Ukraine

Ключові слова:

сертифікація знань, іншомовна освіта, освіта дорослих, мовленнєва діяльність, центри сертифікації іншомовних знань

Анотація

У статті простежується шлях становлення і розвитку системи сертифікації іншомовних знань у системі освіти дорослих у Німеччині, аналізуються наявні у Німеччині можливості отримання сертифікату, який підтверджує рівень знань на певному рівні згідно Загальноєвропейських рекомендацій Ради Європи. Описуються екзамени з найпоширеніших у Німеччині мов, що підлягають сертифікації. Звертається увага на ті установи, що пропонують послуги визначення рівня іншомовних знань, порівнюються структура і завдання тестів, вказується на їх відмінності з огляду на їх професійну складову.

Зазначається, що сучасна система тестування іншомовних знань має ознаки виваженої, в межах якої за потреби передбачено відвідування мовних курсів з подальшою сертифікацією знань. Спектр іноземних мов, які підлягають сертифікації, надзвичайно широкий, а послуги надаються не тільки культурними центрами держав, посольствами та іншими дипломатичними установами, але й університетами. Помітна тенденція до уніфікації й інтернаціоналізації сертифікації іншомовних знань

Вказується на особливості навчально-методичного забезпечення освіти дорослих, на узгодження змісту навчальних матеріалів та вимог до знань і вмінь у різних видах мовленнєвої діяльності, що описані у Рекомендаціях Ради Європи. Наголошується на спрямованій на досягнення певного рівня мовній підготовці у межах вищої освіти, на створення умов складання сертифікаційних іспитів в університетах за підтримки культурних центрів іноземних держав та провідних зарубіжних університетів.

Визначено ті елементи позитивного досвіду Німеччини у сертифікації іншомовних знань, які могли б бути корисними в реаліях вітчизняної системи мовної освіти.

Біографії авторів

Віта Анатоліївна Гаманюк, Криворізький державний педагогічний університет

факультет іноземних мов, завідувач кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання

Наталія Володимирівна Хорошилова, Криворізький державний педагогічний університет

викладач кафедри німецької мови і літератури з методикою викладання

Посилання

Barkowski, H., & Krumm, H.˗J. (2010). Fachlexikon Deutsch als Fremd˗ und Zweitsprache? Tübingen; Basel : A. Franke Verlag.

Europarat. (2001). Gemeinsamer europäischer Referenzrahmen für Sprachen: lernen, lehren, beurteilen. Berlin; München; Wien; Zürich; New York : Langenscheidt.

Glaboniat, M. (1998). Kommunikatives Testen im Bereich Deutsch als Fremdsprache. Eine Untersuchung am Beispiel des Österreichischen Sprachdiploms Deutsch. Innsbruck, Wien : Studien-Verlag.

Bausch, K.˗R., & Christ, H., & Krumm, H.˗J. (2007). Handbuch Fremdsprachenunterricht. Tübingen; Basel : A. Francke Verlag.

Goethe Institut. (2016). Unsere Prüfungen. Retrieved from https://www.goethe.de/de/spr/kup/prf/prf.html

Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen (GER). (2016). GMAT. Retrieved from http://www.europaeischer-referenzrahmen.de/gmat.php

Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen (GER). (2016). Französisch Zertifikate. Retrieved from http://www.europaeischer-referenzrahmen.de/franzoesischsprachzertifikate.php

Gemeinsamer Europäischer Referenzrahmen für Sprachen (GER). (2016). Spanisch Zertifikate. Retrieved from http://www.europaeischer-referenzrahmen.de/spanisch-sprachzertifikate.php

ÖSD. (2016). ÖSD-Prüfungen. Retrieved from http://www.osd.at

TELC Language Tests. (2016). Sprachprüfungen. Retrieved from http://www.telc.net/pruefungsteilnehmende/sprachpruefungen.html

TestDaF. (2016). Unser Angebot. Retrieved from http://www.testdaf.de/

Universität Hamburg. (2016). Sprachentests. Retrieved from https://www.uni-hamburg.de/allgemeinsprachen/sprachtests/zertifikate.html

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-01-10

Номер

Розділ

Педагогіка