ТРАНСФОРМАЦІЯ ПІДГОТОВКИ СУЧАСНИХ ІНЖЕНЕРІВ В КОНТЕКСТІ БІЗНЕС-ОСВІТИ

Автор(и)

  • Олена Анатоліївна Акімова Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" http://orcid.org/0000-0001-8098-1790
  • Анна Миколаївна Іщенко Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут" http://orcid.org/0000-0002-1596-3673

Ключові слова:

інженерна освіта, бізнес-освіта, бізнес-інкубатор

Анотація

Стаття присвячена дослідженню актуальності включення бізнес-складової до програми підготовки сучасних інженерів силами провідних технічних ВНЗ. Формуванню високоефективної системи підготовки інженерних кадрів, враховуючи бізнес-складову заважає нестача інформації щодо заходів модернізації сучасної економіки України на основі створення умов для підготовки фахівців, здатних забезпечити конкурентоспроможність продукції на внутрішньому і міжнародному ринках. На даному шляху основну роль повинні зіграти провідні технічні вищі навчальні заклади країни, що мають розвинену не тільки гуманітарну, але й інноваційну та бізнес-складову. Реалізація в освітній системі поєднання цих компонентів вимагає від технічних вишів створення єдиного освітнього простору, що дозволяє поєднати потенціал сумісної творчості основних суб’єктів освітнього процесу (інноваційний потенціал майбутніх інженерів) з наданням їм можливостей для апробації та впровадження, комерціалізації та виходу інженерних продуктів безпосередньо на цільові ринки. Також в статті досліджено трансформацію вимог до переліку компетенцій студентів-інженерів, що обумовлено зростанням ролі малих і середніх підприємств, що можуть швидко реагувати на зміни попиту ринку товарів та послуг, у подоланні існуючих кризових системних явищ сучасної економіки.

Біографії авторів

Олена Анатоліївна Акімова, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

кандидат філософських наук, доцент кафедри теорії та практики управління ФСП

Анна Миколаївна Іщенко, Національний технічний університет України "Київський політехнічний інститут"

старший викладач кафедри теорії та практики управління, ФСП, НТУУ "КПІ"

Посилання

Engineering Management Degrees. (2016, December 27). Retrieved from http://www.topuniversities.com/courses/engineering-management/guide/.

Merton, R.K. (1968). Social Theory and Social Structure. New York.

QS World University Rankings 2016. (2015, April 29). Retrieved from http://www.topuniversities.com/university-rankings-articles/university-subject-rankings/new-ranking-world%E2%80%99s-top-business-schools.

QS World University Rankings by Subject 2016 - Business & Management Studies. (2016, October 8). Retrieved from http://www.topuniversities.com/university-rankings/university-subject-rankings/2016/business-management-studies#sorting=rank+region=+country=+faculty=+stars=false+search.

The Value of a Degree: Why Silicon Valley Startups Need More MBAs. (2015, May 12). Retrieved from http://www.business.com/entrepreneurship/why-silicon-valley-startups-need-more-mbas/

Adruschenko, V. (2009). Сonditions and directions of innovative development of education. High School of Ukraine, 3, 5-13 (In Ukrainian).

Melnychenko, A.A. & Tyutyunnikova, M. (2012). Management in higher education in the context of ensuring sustainable development: philosophic aspect. Visnyk of the National Technical University of Ukraine "Kyiv Polytechnic Institute". Philosophy. Psychology. Pedagogy, 2 (35). 44-51 (In Ukrainian).

Oleksenko, V.M. (2010). The current paradigm in the context of engineer education through innovative educational technology. Theory and practice of social systems, 2, 106-116 (In Ukrainian).

Sazonova, Z.S. (2008). Integration of education, science and production as a methodological basis of modern engineer education (Doctoral dissertation). Kazan (In Russian).

Innovative eco-system Sikorsky Challenge Web site (2016, December 27). Retrieved from http://www.sikorskychallenge.com/(In Ukrainian)

Cherpanov, M. (2015). From idea to successful business - one step. Kyiv University, 16 (2256). Retrieved from http://kunews.knu.ua/vid-ideyi-do-uspishnogo-biznesu-odin-krok/(In Ukrainian)

Shcherbakova, L.I. & Degtyarev, A.K. & Korenyugyna, T.Y. (2015). Social and professional identity of new generation engineers as workforce productivity increase resource. South Russain State Polytechnical University (NPI) named after M.I. Platov, Novocherkassk: SRSPU (In Russian).

Yarskaya, V.N. & Alyoshyna, M.V. (2014). Discourse of cohesion in engineering education. Reporter of SSTU, 149-156 (In Russian).

##submission.downloads##

Опубліковано

2017-02-04

Номер

Розділ

Педагогіка